Entorno Geográfico y Social

SITUACIÓ I ENTORN FÍSIC

Calp és un municipi situat al sud de la comarca de La Marina Alta, al nord de la província d’Alacant. La referència més evident de la geografia calpina és el Penyal d’Ifach, d’interés paisatgístic i mediambiental, doncs ha estat declarat Parc Natural. Però també ofereix platges de sorra i cales i badies de pedra. Altres llocs d’interés són Les Salines, els Banys de la Reina, els parcs Enginent i de la Vallesa i la Serra d’Oltà (que li dóna el seu nom al nostre centre), un mirador de la Marina amb rutes de senderisme i ciclisme i llocs habilitats per a l’esbarjo.

El nucli urbà on està el CEIP Oltà, proper al casc antic de la població, manté encara el caràcter d’un tradicional poble valencià.

FESTES

Una bona mostra de la multiculturalitat de Calp són les festes del poble, que respecten tots els costums i tradicions. Es pot trobar quelcom tan valencià com els Moros i Cristians, que se celebren tots els anys al voltant del 22 d’octubre, dia del Crist de la Suor, patró del poble, així com les festes patronals d’agost, en honor a la Mare de Déu de les Neus. Festes més tradicionals i velles són les del dia de la Mare de Déu del Carme, patrona dels mariners.

Però, també podem trobar quelcom tan alemany com la Festa de la Cervesa o OktoberFest, sense oblidar els Carnestoltes, les Falles, les Fogueres de Sant Joan i les romeries i fires de caire andalús, organitzades per la Casa d’Andalusia.

ASPECTE CULTURAL

Les instal·lacions de caràcter cultural més importants són: La Casa de la Cultura “Jaume Pastor i Fluixà”, que oferta gran quantitat de cursos de formació i conté un aulari de l‘Escola Oficial d’Idiomes de Benidorm, on es donen classes d’anglés de nivell bàsic i intermedi, La Biblioteca Municipal “Joanot Martorell”, la Banda de Música Municipal, l’Escola de Música de la Societat Musical, la Colla de Xirimiters del Carellot amb la seua escoleta de Tabal i Dolçaina, el Centre Municipal de Formació de Persones Adultes que té una oferta molt ampla de cursos i les Escoles Esportives Municipals, de recent creació, que organitzen diferents esports (futbol, bàsquet, tennis, jocs tradicionals, natació, gimnàstica rítmica…), entre d’altres.