✨ Projecte PIIE 2024-2025
Robòtica i inclusió al CEIP Los Dolses
En què consisteix aquest projecte?
Durant el curs 2024-2025, el nostre centre impulsa un projecte innovador que integra la robòtica educativa amb LEGO SPIKE i un enfocament inclusiu basat en metodologies actives i el treball cooperatiu. Tot l’alumnat participarà construint, programant i resolent reptes del món real.
Objectius principals
- Fomentar el pensament computacional i la creativitat.
- Promoure la inclusió adaptant les activitats a les necessitats de cada alumne.
- Introduir la robòtica com a eina per resoldre problemes reals.
- Formar el professorat per garantir la continuïtat del projecte.
Què farem aquest curs?
📌 1r Trimestre
- Formació inicial del professorat en robòtica.
- Organització i planificació d’activitats.
- Inici dels tallers amb LEGO SPIKE a l’aula.
📌 2n Trimestre
- Projectes col·laboratius en robòtica per equips.
- Activitats inclusives i adaptades.
- Avaluació de mig curs per ajustar el pla.
📌 3r Trimestre
- Programació avançada amb robòtica SPIKE.
- Preparació d’una jornada oberta a famílies i comunitat educativa.
El més emocionant
- Aprendrem jugant i creant solucions reals.
- Treballarem en equip resolent reptes amb robòtica.
- Tots participem: cada alumne té un paper en el projecte.
I després?
En el curs 2025-2026 farem un pas més, combinant la robòtica amb el disseny i impressió 3D. Així, l’alumnat podrà dissenyar les seues pròpies peces i crear solucions totalment personalitzades.
Participants en el projecte
| Nom | DNI | Hores estimades |
|---|---|---|
| Francisco Javier Alcaraz Griñán | 7424****P | 60 hores |
| Aquilino Horneros Mira | 4866****E | 60 hores |
| Elisabet Rodriguez Blazquez | 7401****V | 40 hores |
| Lorena Pascual Francés | 4860****S | 20 hores |
| África María Egea Martínez | 1542****V | 40 hores |
| Ana Taberner Segarra | 2179****P | 40 hores |
| Jesús Miguel Fullana González | 5363****L | 40 hores |
