
El focus pedagògic del cicle se centra en el disseny de situacions d’aprenentatge incorporant activitats pràctiques, lúdiques i properes a la realitat més propera, les quals permeten als estudiants aplicar els seus coneixements en contextos reals, propiciant així un aprenentatge més significatiu i desenvolupant alhora altres habilitats fonamentals com el pensament crític, la resolució de conflictes o el treball cooperatiu.
Les estacions d’aprenentatge també formen part de les programacions d’aula, ja que ajuden a sequenciar els continguts en diferents activitats perquè l’alumnat puga treballar a nivell individual o grupal, al mateix temps que permeten un aprenentatge i una avaluació més personalitzada. Aquests continguts es proposen a mode de reptes o jocs per mantenir un aprenentatge lúdic i permetre que l’alumnat estiga motivat en tot moment per continuar aprenent.
La manera d’avaluar tot aquesta pràctica educativa es basa en l’ús de rúbriques. Aquestes rúbriques són dissenyades a partir de criteris concrets i reals dels continguts treballats a l’aula, ajudant els alumnes a entendre el que s’espera d’ells, permetent així una millora constant.
Reconéixer la individualitat és un aspecte fonamental en el nostre centre, per això cada docent del tercer nivell dedica temps a conèixer els seus estudiants de forma individual, detectant així els seus interessos, necessitats i circumstàncies personals. En aquest aspecte, les situacions d’aprenentatge s’adapten per atendre a les necessitats específiques de cada xiquet i xiqueta garantint així una educació més personalitzada i permetent un desenvolupament no només acadèmic sinó també personal, social i emocional.
Els projectes realitzats solen estar encaminats a resoldre problemes de la societat, context del centre, com també del propi centre o aula. Per això es busca informació mitjançant l’ús de les TIC i, posteriorment, es donen a conéixer les conclusions extretes després de la investigació, es plasmen en format físic o digital amb la construcció d’un material comunicatiu per a la societat.
