Primer i segon de Primària estan compostos per quatre grups de treball (de l’A al D). Les aules són espais àmplis on es pot treballar i aprendre diàriament per conèixer, comprendre i utilitzar coneixements que serveixen en la vida quotidiana.

Cada classe compta amb diferents espais que afavoreixen l’aprenentatge com: un racó per a la biblioteca de l’aula i l’assemblea; un racó lúdic on disposem de diversos jocs com puzles, jocs de taula, joc simbòlic, blocs o construccions, entre altres; un racó de projecte, on posem totes les coses que tenen a veure amb el projecte que estiguem desenvolupant; un racó on recollim tot el nostre material de treball com llibres, recursos, llapis, colors, tisores, pintures, etc.; un racó on cuidem i veiem créixer les nostres plantes; a més comptem amb una pissarra digital interactiva on podem visualitzar continguts i vídeos, escriure i jugar.

Les metodologies que utilitzem tenen com a objectiu oferir una visió més completa de diferents temes perquè l’alumnat pugui desenvolupar-se en diferents tasques. Al llarg del curs, es pretén que l’alumnat fomente la curiositat i la creativitat.

En aquest curs ens trobem immersos en el procés lector i escriptor i tenim moltes ganes d’aprendre a llegir i escriure.

Quant a les matemàtiques, tot i que tenim un llibre que ens ajuda a reforçar els continguts, treballem d’una manera molt lúdica i manipulativa, la qual cosa ens permet aprendre d’una forma més divertida i significativa.

Ens hem iniciat en el treball per estacions d’aprenentatge, en les quals fem diferents activitats de forma simultània i per les quals anem rotant.

També treballem per projectes, en grups d’un quatre o cinc alumnes, en els quals s’inclouen continguts de les diferents àrees i dissenyem un producte final.

Aprenem valors mitjançant la visualització de vídeos curts que ens fan reflexionar o la lectura de contes o històries petites.

Una altra metodologia que utilitzem és l’aprenentatge cooperatiu. En aquesta estratègia, els estudiants treballen junts en petits grups per aprendre i resoldre problemes. Això els permet practicar habilitats com la comunicació, la presa de decisions, i també pot ser beneficiós per a aquells alumnes que aprenen millor en un ambient més col·laboratiu. Finalment, cal destacar també les estacions d’aprenentatge que portem a terme al llarg de les setmanes. Aquestes estacions d’aprenentatge es fan a les assignatures de llengua i matemàtiques, on jugant seguim aprenent, comprenent, assimilant i recordant els conceptes que hem anat aprenent.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies