
Primer i segon de Primària estan compostos per quatre grups de treball (de l’A al D). Les aules són espais àmplis on es pot treballar i aprendre diàriament per conèixer, comprendre i utilitzar coneixements que serveixen en la vida quotidiana.
Cada classe compta amb diferents espais que afavoreixen l’aprenentatge com: un racó per a la biblioteca de l’aula i l’assemblea; un racó lúdic on disposem de diversos jocs com puzles, jocs de taula, joc simbòlic, blocs o construccions, entre altres; un racó de projecte, on posem totes les coses que tenen a veure amb el projecte que estiguem desenvolupant; un racó on recollim tot el nostre material de treball com llibres, recursos, llapis, colors, tisores, pintures, etc.; un racó on cuidem i veiem créixer les nostres plantes; a més comptem amb una pissarra digital interactiva on podem visualitzar continguts i vídeos, escriure i jugar.
Les metodologies que utilitzem tenen com a objectiu oferir una visió més completa de diferents temes perquè l’alumnat pugui desenvolupar-se en diferents tasques. Al llarg del curs, es pretén que l’alumnat fomente la curiositat i la creativitat.
En aquest curs ens trobem immersos en el procés lector i escriptor i tenim moltes ganes d’aprendre a llegir i escriure.
Quant a les matemàtiques, tot i que tenim un llibre que ens ajuda a reforçar els continguts, treballem d’una manera molt lúdica i manipulativa, la qual cosa ens permet aprendre d’una forma més divertida i significativa.
Ens hem iniciat en el treball per estacions d’aprenentatge, en les quals fem diferents activitats de forma simultània i per les quals anem rotant.
També treballem per projectes, en grups d’un quatre o cinc alumnes, en els quals s’inclouen continguts de les diferents àrees i dissenyem un producte final.
Aprenem valors mitjançant la visualització de vídeos curts que ens fan reflexionar o la lectura de contes o històries petites.
Una altra metodologia que utilitzem és l’aprenentatge cooperatiu. En aquesta estratègia, els estudiants treballen junts en petits grups per aprendre i resoldre problemes. Això els permet practicar habilitats com la comunicació, la presa de decisions, i també pot ser beneficiós per a aquells alumnes que aprenen millor en un ambient més col·laboratiu. Finalment, cal destacar també les estacions d’aprenentatge que portem a terme al llarg de les setmanes. Aquestes estacions d’aprenentatge es fan a les assignatures de llengua i matemàtiques, on jugant seguim aprenent, comprenent, assimilant i recordant els conceptes que hem anat aprenent.
