El col·legi Los Dolses compta aquest nou curs escolar 2023-2024 amb un aula específica en centre ordinari (UECO). Un aula dissenyada per proporcionar un entorn educatiu inclusiu i adaptat a les necessitats individuals de cada alumne i alumna. Sent les característiques principals les següents:

Espai físic adaptat: L’aula està dissenyada per minimitzar l’estimulació sensorial excessiva, distribuint els espais per racons recolzats per claus visuals per a identificar cadascun d’aquests. Destacar que compta amb una il·luminació suau i controlable, colors neutres en les parets i àrees de descans o racons tranquils per quan l’alumnat requerisca temps de relaxació i/o treball.

Materials didàctics especialitzats: L’aula conté materials educatius adaptats per a recolzar diferents estils d’aprenentatge i nivells d’habilitat. Com per exemple, materials manipulatius elaborats per l’equip docent i no docent multinivellats, recursos visuals com pictogrames, taulers de comunicació, llibres sensorials i altres materials manipulatius.

Suport individualitzat: Cada alumne i alumna té un pla d’actuació personalitzat (PAP) basat en el currículum DENVER que s’adapta a les necessitats específiques individuals. La UECO compta amb una mestra de Pedagogia Terapèutica, una mestra d’Audició i Llenguatge i una educadora, les quals treballen de manera coordinada amb la finalitat d’ajudar els discentes a assolir els seus objectius educatius i de desenvolupament.

Estructura i rutina: S’estableixen rutines clares i predictibles per a ajudar l’alumnat a sentir-se segur i còmode en l’entorn escolar, amb suport d’agendes visuals individuals per anticipar cadascuna de les sessions/activitats plantejades en el dia.

Suport per a la comunicació: S’utilitzen diverses estratègies i eines per a recolzar la comunicació de l’alumnat, que inclouen sistemes de comunicació o adaptacions en la forma de comunicar-se i comprendre el llenguatge. Amb l’objectiu d’adquirir un llenguatge funcional basat tant en la comunicació receptiva com expressiva.

Suport per a les habilitats socials: S’ensenyen i reforcen les habilitats socials a través d’activitats estructurades i oportunitats per interactuar amb els seus companys en un entorn segur i supervisat com és l’assemblea, activitats sensorials, joc simbòlic, entre altres.

Col·laboració amb famílies: Es fomenta una estreta col·laboració entre el personal de l’aula i les famílies de l’alumnat per garantir una continuïtat en el suport i la comprensió de les necessitats individuals de cada alumne. Amb la finalitat de potenciar el binomi escola-família. Afavorint aquesta comunicació a través de Classdojo o autoritzacions.

Mencionar que l’alumnat que acudeix a aquesta aula realitza sessions d’inclusió amb el seu grup de referència establint i potenciant aquest vincle i companyonia amb la resta de discentes. Sempre realitzant un acompanyament pel personal educatiu per oferir reforç i suport per realitzar les inclusions.

D’altra banda, amb la finalitat de conscienciar i sensibilitzar a tota la comunitat educativa, es realitzen inclusions inverses on els grups de classe ordinària acudeixen a la nostra aula per realitzar propostes didàctiques motivadores, adaptades i sensorials amb la finalitat de conviure i cooperar tots junts.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies