Tertúlies Literàries Dialògiques (TLD)

Les Tertúlies Literàries Dialògiques, es tracta d’una de les Actuacions d’Èxit que fem al CEIP Ambra.

Es tracta d’una dinàmica que realitzem en gran grup, on l’alumnat de manera col·lectiva dialoga i expressa les seues emocions, sentiments i opinions, sempre des del respecte, a partir de la lectura d’un clàssic de la literatura universal. L’alumnat aprén, d’una banda, a escoltar, interessant-se i respectant les opinions de la resta. I per una altra banda, a expressar les seues opinions, judicis i sentiments d’una manera assertiva i sense por a equivocar-se perquè la seua idea o opinió estiga malament, ja que totes les opinions són igualment vàlides i respectables.

A través de les TLD es potencia l’apropament directe de l’alumnat sense distinció d’edat, gènere, cultura o capacitat a la cultura clàssica universal, i al coneixement científic acumulat per la humanitat al llarg del temps.

Finalment, cal afegir que utilitzem un quadern de tertúlies per tal que el nostre alumnat anote tot allò que ha despertat el seu interés durant la lectura que es realitza juntament amb la seua família. D’aquesta manera, en anotar-ho i explicar-ho per escrit, després els resulta més fàcil poder expressar-ho posteriorment durant la tertúlia.

LLISTAT-LLIBRES-TERTULIES-24-25