Erasmus

Durant els cursos 2019 i 2020 vam realitzar el nostre primer projecte Erasmus+ KA201, anomenat “Healthy life, longer life, better life”, juntament amb els nostres socis de Grècia (Thessaloniki), Croàcia (Slavonski Brod), Portugal (Covilha), Bulgària (Sofia) i Romania (Timisoara). Tot i a pesar que el nostre projecte es va veure interromput per la COVID-19, va ser una experiència increïble tant per a l’alumnat com per al professorat.

Vos deixem un resum de les activitats i les mobilitats que vam fer en aquest projecte:

Cursos 2018-2019 i 2019-2020

Per a Carnestoltes, vam enllaçar amb la temàtica Erasmus! En aquesta ocasió l’alumnat va realitzar màscares fetes amb dibuixos de fruites i verdures, mireu quina xulada!

Christmas is here! Per a nadal i seguint amb la temàtica del nostre projecte Erasmus+ vam preparar aquest mural.

En “Christmas around the world” o “Nadal al voltant del món” vam preparar informació molt curiosa sobre la celebració del nadal a diferents països del mon. Entre d’altres amb els quals col·laborem amb l’Erasmus: Portugal, Grècia, Romania, Bulgària i Croàcia. Sense ixir del hall de l’escola vam descobrir coses d’allò més interessants.

Per seguir amb la temàtica del nostre projecte Erasmus+, també vam relacionar el Projecte d’Innovació de l’escola. Així el títol va ser: “MENS SANA IN CORPORE SANO”

Ací podeu veure quin mural més bonic vam fer per tal de donar visibilitat al nostre projecte!

A pesar que no es va poder acollir als nostres socis Erasmus a la nostra escola a causa de la COVID-19 com estava programat els xiquets i xiquetes d’Ambra van treballar de valent aprenent costums, paraules, menjars , música i danses típiques dels països socis. Com a cloenda del nostre Febrer Cultural van fer un festival de danses que volíem oferir als alumnes i mestres que anaven a visitar-nos.

Vam poder viatjar per diferents països d’Europa, coneguent un tret cultural molt significatiu: les danses típiques de cada un d’ells. Vam eixir d’Espanya amb la seua jota i pasdoble, passant per Portugal amb el seu malhao, per Croàcia i el seu animat Kolo, coneguent Grècia i el seu sirtaki, aterrant a Romania i el seu alunelul i acabant en Bulgària amb el seu hoko.

Va ser ben enriquidor per a tots i totes, i damunt van ballar i ho van passar genial. Gaudim i aprenem!

És un gran orgull que la nostra escola participe en aquests tipus de projectes.

Curs 2020-2021

A causa de la Covid-19 vam tenir una ampliació d’aquest projecte, i, encara que les activitats que vam realitzar van haver de ser totes virtuals, vam gaudir fent-les i ens vam poder acomiadar dels nostres companys i companyes de Portugal, Grècia, Romania, Croàcia i Bulgària.

MOBILITATS

GRÈCIA

La primera reunió de preparació del Projecte es va celebrar a Salònica (Grècia) entre els dies 23 i 25 de gener 2019, amb la presència de les mestres d’anglés de la nostra escola. Va ser una vivència molt enriquidora. Ara a seguir sumant experiències!

PORTUGAL

Durant la setmana del 24 de febrer a l’1 de març 2019 dues alumnes del centre acompanyades per dues mestres van viatjar a Covilhã (Portugal) on han compartit classes i experiències amb alumnat de la resta de països en el primer encontre. Va ser una gran experiència i una gran oportunitat per als nostres alumnes poder conéixer de primera mà altres països, altres escoles i altres xiquets i xiquetes d’Europa.

ROMANIA

Continuem amb el projecte Erasmus+ KA201, aquesta vegada és el moment de visitar Romania (Timișoara) del 17 al 22 de novembre de 2019. Va ser una setmana plena d’emocions, nervis, noves experiències… Vam viatjar amb moltes ganes d’aprendre, alegria i entusiasme.

BULGÀRIA

Aquesta vegada viatgem al país de Bulgària, a la capital Sofia, que ens va acollir des del 13 al 18 d’octubre 2019 per conèixer tant la capital com el poble de Plovdiv. Però també la llengua, menjar, costums… una experiència increïble per a les dues alumnes que van viatjar aquesta vegada!

PORTUGAL

I aquesta vegada ha sigut el torn de les nostres companyes, Patricia i Irene, de tornar a Covilha, a Portugal, per tal d’assistir a la última reunió d’aquest curs per tal d’organitzar les activitats de l’any vinent entre els dies 4 i 7 de juny 2019. Esperem que aprenguen molt dels nostres companys i amics de Portugal!

CROÀCIA

Seguim l’aventura del nostre projecte Erasmus+! Aquesta vegada durant la setmana del 24 al 29 de març 2019, les mestres Paqui i Patricia junt amb els dos alumnes a qui acompanyen van viatjar fins a Croàcia per viure una experiència inoblidable!

ESPANYA

CANCEL·LACIÓ ACOLLIDA DELS PARTICIPANTS DEL PROJECTE ERASMUS+

A causa de la Pandèmia de la COVID-19, els Països participants en el projecte ERASMUS+, del qual el CEIP AMBRA era país d’acolliment (del dilluns dia 1 al divendres 6 de març 2020), vam haver de cancel·lar aquest intercanvi.

Des de la nostra posició, vam lamentar profundament aquesta suspensió.