Febrer Cultural 2014

L’educació emocional sempre ha estat present a la nostra escola, però enguany anem a aprofundir en ella més encara.

Les competències emocionals afavoreixen les relacions amb altres persones i amb un mateix, faciliten la resolució positiva de conflictes, contribueixen a la salut física i mental, milloren l’autoestima, l’empatia, la cohesió social, el clima de l’aula, la motivació, la capacitat d’assolir nous aprenentatges…  Les persones amb competències emocionals ben desenvolupades estan en millors condicions per contribuir al benestar personal i social.

És important i necessari que l’educació emocional es pose en pràctica tant a l’escola com a la família. La responsabilitat educativa és compartida.

L’escola ha de facilitar que les famílies coneguen què és l’educació emocional i com treballar-hi perquè la integren en el seu rol educatiu.

Per a treballar les múltiples  intel·ligències i propiciar una educació integral no hem d’oblidar mai l’art, la música,  la solidaritat… que complementen la formació i desperten emocions.

De nou tots els xiquets i xiquetes han participat en la creació del logo del mes cultural.  Aquest és el logo que han elaborat. Ha sigut difícil escollir perquè tots s’han esforçat molt. Finalment hem fet una composició on hi ha una mica de totes i tots.

Juntament amb el Febrer Cultural integrarem el Projecte d’Innovació educativa concedit al centre per a la realització d’activitats musicals contra el fracàs escolar MUSICANT EMOCIONS.

Algunes de les activitats escolars que tenim programades són:

1. LOGO. “Viatge per les emocions”   TREBALL D’AULA: Programació activitats cicles. ACTIVITATS COL·LECTIVES: marató fotogràfica, lectures… REVISTA ESCOLAR  ISSUS
2. SETMANA DEL CARNESTOLTES: Arriba la bruixa! PHOTOCALL de disfresses.
3. PROJECTES  D’ART: Pintura:“L’UNIVERS MIRÓ”. Targetes de NADAL: CeresMúsica: “EMOCIONS I LA, LA, LA.. MÚSICA”  (A càrrec del mestre Ferran Ferrando)
4. HORTET ESCOLAR: SISTEMES DE REG I CONREUS d’estació.
5. PROJECTES DE TREBALL CICLES:
6.Pel·lícula: El petit príncep
7.- EXPOSICIONS:  – Treballs aula – MARATÓ FOTOGRÀFICA – Projectes d’ART: MIRÓ-PLANETES
8. TALLERS: Tallers Fotografia Tallers d’EMPATIA amb l’associació “Obrint camí”Taller “Falla Obrint camí”
9. EIXIDES: Localitat:  X MARATÓ FOTOGRÀFICA:     “Els colors d’un poble”
10.- AMPA: Projecte ” El petit príncep” Fireta d’esmorzars solidaris.Fireta de joguets ” Compartim joguets, compartim emocions”
11.- RÀDIO PEGO: Programes i Lectura radiofònica del “Petit príncep”
12.- X  CAMPIONAT D’ESCACS. Taller d’escacs 4PRI-5PRI-6PRIPartides simultànies i campionat
13.- CLOENDA: – Jornada de portes obertes: AMPA Matí: –  Fireta d’esmorzars solidaris.          – Fireta: “Comartim joquets, compartim emocions” Vesprada: Espectacle: “EMOCIONA’T”                    Xocolate
14.- Activitats COMPLEMENTÀRIES: – ESCOLA DE PARES I MARES: A partir 4 febrer. – Premi Sambori. – Projecte Foment Lector SETMANA DEL LLIBRE: “La perruca de Luca” Per la coeducació, am la col·laboració de l’AMPA. Subvencionat per SS.SS. – MUSICANT EMOCIONS  (Música contra el fracàs escolar)

TEST D’INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

DLFE-375490