PRESENTACIÓ

L’Associació de Mares i Pares (AMPA) del CEIP AMBRA representa a totes les famílies del nostre col·legi, i de la mateixa manera, demana la seua implicació i col·laboració com a mares i pares en totes les activitats del centre i la seua participació activa per buscar solucions a totes les inquietuds i necessitats que sorgisquen, així com a contribuir a la millora de l’educació dels nostres fills/filles. Una de les nostres principals funcions és apropar el Col·legi a les famílies i viceversa, i coordinar perquè els dos esforços vagen en la mateixa direcció, així com vetlar pel respecte als drets de l’alumnat, promoure i organitzar, si escau, la realització d’activitats extraescolars i complementaries, culturals, esportives i recreatives.

Els delegats i delegades, per a què serveixen?
Els delegats i les delegades de classe són el vincle d’unió entre el professorat i les famílies i, entre l’AMPA i les famílies.
Estan encarregades de rebre i transmetre les preocupacions i inquietuds de les famílies a la junta directiva de l’AMPA i d’apropar les comunicacions de l’AMPA a les famílies. El seu paper és molt important, han de representar i implicar a les famílies en el procés educatiu dels fills i col·laborar amb el/la tutor/a ens els aspectes generals i col·lectius de la classe, per aconseguir el millor aprofitament educatiu possible.
Al començament de cada curs escolar, cadascuna de les classes designarà un pare o mare com a delegat o delegada.

Resum activitats de l’AMPA
  • Festa del Pare Noel: amb la participació de les famílies, l’últim dia de classe de desembre, el Pare Noel visita el col·legi i porta regals a cada classe: jocs, llibres… Cada classe per consens, decideixen el regal que els agradaria que el Pare Noel els regale a la classe i escriuen la seua carta.
  • Samarretes, polars i mocador de coll: cada any organitzem la venda de samarretes i polars del centre. A principi de curs se li dona a cada nou membre de l’AMPA un mocador de coll.
  • Subvenció d’eixides escolars: des de fa molts anys l’AMPA subvenciona l’activitat complementària (excursió) més cara que fa cada classe al llarg del curs escolar. L’AMPA finança a cada xiquet i xiqueta amb 5€ i a l’alumnat de 6 PRI amb un 20% del cost total del viatge de fi de curs (màxim 20€) per persona. Este últim sol ser més car perquè són viatges on es pernocta.
  • Activitats extraescolars: Com cada any, l’AMPA organitza diferents activitats extraescolars, com Atenció i concentració, percussió, anglés, contacontes, manualitats, entre altres, tan gratuïtes de voluntariat com altres amb una mínima aportació econòmica.
  • Agenda escolar: l’alumnat del col·legi tindrà una agenda, que ha de ser l’agenda del centre, no qualsevol altra, per a la comunicació de les famílies amb el tutor o tutora (exceptuant l’alumnat de 4 i 5 anys). L’AMPA la subvenciona als seus socis, per als NO SOCIS el preu és de 6€.
  • Festa de Final de Curs: Al final del curs organitzem un sopar/trobada entre les famílies i els mestres de l’escola. Aquest curs escolar s’ha organitzat una gimcana per a cada classe, com a complement a les activitats que realitzarà el centre.
  • Taller de perruqueria creativa a la Trobada d’Escoles: aquest taller porta fent-se molts anys i és ja un clàssic amb molt bona acceptació per part dels xiquets i xiquetes. El dia de Les Trobades d’escoles en Valencià L’AMPA d’AMBRA ompli de color un dia festiu de totes les escoles de la comarca.
  • Col·laboracions en activitats del centre, com per exemple:
    • Dia de l’Arbre: pujada a la Figuereta a plantar arbres.
    • Esmorzar saludable: l’AMPA ha aportat taronges i ha fet sucs.
    • Ambra Roda: En l’última carrera solidària hem organitzat la recollida d’aliments per al Banc d’Aliments de Pego; per cada dorsal una donació al banc d’aliments. També es van aportar taronges per als participants de la carrera.
    • Desfilada de Carnestoltes: s’ha participat en l’organització.

Ens agradaria ampliar els nostres objectius, encetant nous projectes i activitats socioculturals i reprendre altres, com l’Escola de Famílies, que ens facen créixer com escola i com a comunitat educativa.
No ho dubtes, participa ACTIVAMENT!! Vine a les assemblees i aporta noves idees i punts de vista.

FES-TE SOCI DE L’AMPA!
GRÀCIES A LA VOSTRA COL·LABORACIÓ ES FA POSSIBLE!