
El nostre col·le està situat en un paratge Natural privilegiat d’Orihuela, dins del “El Palmerar”, una zona protegida entre palmeres i jardins. Així doncs, està distribuït en les següents instal·lacions:
El pavelló central on trobem la direcció, la secretaria i la consergeria del centre.

El pavelló d’Infantil, que alberga les aules de 3 i 4 anys i on ens trobem amb un recinte delimitat per tanques per al pati dels més xicotets del col·le.

El pavelló de Primària, en el qual a més es troben les aules dels alumnes de 5 anys d’Ed. Infantil, perquè han de començar a preparar-se per al seu passe a primària. En ell a més, ens trobem amb la sala de Psicomotricitat dels més xicotets del col·le i amb el dormitori per als alumnes de 3 anys que utilitzen el servei de menjador.

També comptem amb una gran biblioteca del Centre que inaugurem el curs 2012-2013 i que compta amb dos espais ben definits. L’àrea d’infantil amb taules i cadires adaptades al grandàries dels més xiquets perquè puguen fer els seus treballs sense cap problema i amb una P.D.I. (Pissarra Digital Interactiva) per a poder realitzar tot tipus d’activitats relacionades amb l’animació lectora i les TIC. I l’àrea de primària en la qual ens trobem també amb taules adaptades per als més majors del col·le, on poden anar a fer els seus deures, a buscar informació per als seus treballs o simplement a gaudir d’una agradable estona de lectura.

A més, en el pavelló de primària ens trobem amb: la sala d’actes i la sala de cinema, l’aula d’idiomes i d’informàtica; l’aula de música; dues aula de Pedagogia Terapèutica (P.T.); una aula d’Audició i Llenguatge (A.L.) i un espai habilitat per a l’educadora del centre.

Annex al pavelló de primària, també ens trobem amb el Menjador del Centre, el qual alberga una mitjana de 250 comensals diaris.

Un gimnàs cobert, una pista Central i dues pistes laterals.

El Centre, també consta dels serveis complementaris de Transport i Menjador Escolar, molt emprats per la gran majoria dels alumnes/as.
El nostre propòsit educatiu es fonamenta a aconseguir la integració i la igualtat entre tots els nostres alumnes/as. Per això, pensem que el més important de tot és formar a persones tolerants i col·laboradores que realment coneguen el significat de companyonia.
Així mateix, la metodologia que emprem en Educació Infantil es basa en la globalització treballant tots els continguts que els alumnes/as han d’aconseguir a través de Centres d’Interés o xicotets Projectes que inciten una major participació i col·laboració entre els xiquets/as i una major col·laboració familiar a l’aula, implicant així les famílies en la formació dels seus fills i filles.
D’altra banda, en Primària es treballa de manera coordinada entre els cicles per a propiciar una millor continuïtat en la formació dels alumnes/as, potenciant les activitats grupals i la col·laboració entre els propis companys/as, intentant adaptar el currículum sempre a les necessitats específiques de cadascun dels alumnes i personalitzant per tant l’educació perquè tots els xiquets i xiquetes puguen aconseguir les seues metes.
