El CEIP La Gàl·lia ha finalitzat una enriquidora setmana d’intercanvi educatiu amb la visita de docents italianes dins del programa Erasmus+.
Durant la seua estada en el nostre centre, han participat activament en la vida escolar, visitant aules d’Educació Infantil i Educació Primària i coneixent de primera mà el funcionament i organització del nostre col·legi.
Al llarg de la setmana han pogut observar i compartir diferents experiències d’aprenentatge, entrant en contacte amb les nostres metodologies actives i inclusives, entre les quals destaquen les estacions d’aprenentatge, els tallers, les propostes en Educació Infantil i l’aprenentatge basat en el joc en valencià (ABJ), així com les especialitats d’Inglés, Música i Educació Física.
Este intercanvi ha permés generar espais de diàleg pedagògic, reflexió conjunta i posada en comú de pràctiques educatives, afavorint l’aprenentatge mutu entre el professorat participant.
A més de l’àmbit educatiu, la mobilitat ha incorporat una dimensió cultural, oferint a les nostres visitants l’oportunitat de conéixer l’entorn que envolta al nostre centre a través de visites a Elx, Alacant i Santa Pola, enfortint així no sols els vincles professionals, sinó també els personals.
Esta experiència ha suposat una oportunitat per a continuar avançant en la internacionalització del centre, consolidant el nostre compromís amb una educació oberta, inclusiva i connectada amb Europa.
Des del CEIP La Gàl·lia volem agrair la implicació i proximitat de les nostres companyes italianes, amb les quals hem compartit una setmana d’aprenentatge, intercanvi i convivència que, sens dubte, tindrà continuïtat en futures col·laboracions.