Megafonia: notes que ens apropen

El centre educatiu compta amb alumnat procedent de 32 nacionalitats diferents, la qual cosa constituïx una valuosa riquesa cultural que mereix ser reconeguda i visibilitzada en la vida quotidiana escolar. En este sentit, el timbre, entés no sols com un avís rutinari, sinó com un recurs pedagògic, pot convertir-se en una ferramenta innovadora per a reforçar la identitat del centre i promoure la inclusió de tot l’alumnat. A través de la incorporació de melodies representatives de les diferents cultures, s’afavorix el respecte i la curiositat cap a altres tradicions musicals, al mateix temps que s’impulsa la integració de les famílies en la dinàmica escolar mitjançant la seua participació activa en la selecció i presentació de peces musicals. D’esta manera, la rutina diària es transforma en una experiència compartida que potencia la cohesió social, fomenta el coneixement de la música d’altres països i celebra la diversitat com un valor fonamental en la construcció d’una escola oberta, inclusiva i plural.

Objectius

  • Afavorir la inclusió i el sentiment de pertinença de tot l’alumnat mitjançant la representació musical de les diferents cultures presents en el centre.
  • Visibilitzar i posar en valor la diversitat cultural com a element enriquidor de la identitat escolar.
  • Promoure la participació activa de les famílies, implicant-les en la selecció, aportació i difusió de tradicions musicals pròpies dels seus països d’origen.
  • Fomentar el respecte, la curiositat i el coneixement intercultural a través de l’acostament a la música de diferents països i tradicions.

El desenvolupament del projecte contempla diverses accions que permeten integrar la diversitat cultural en la vida quotidiana del centre. En primer lloc, es durà a terme una recollida de propostes musicals, (ja tenim unes quantes de base amb filtre passat) en la qual alumnat i famílies podran aportar cançons tradicionals, infantils o significatives dels seus països d’origen (BÚSTIA DE LES MELODIES). A partir d’estes aportacions, es realitzarà una selecció musical de cada cultura, que seran programats en el sistema de timbre escolar. D’esta manera, cada setmana (o mes) sonarà una melodia vinculada a una de les nacionalitats de l’alumnat, afavorint la representació de totes les cultures presents en el centre.
A més, es crearà un mural setmanal de la “NOTES QUE ENS APROPEN” en un racó comú del centre, on s’anirà construint un mapa-mural que reflectisca els països i cançons escoltades al llarg del curs, convertint-se en un recurs visual i participatiu.
Finalment, es contempla una activa participació familiar, que no es limitarà a l’aportació de cançons, sinó que inclourà la possibilitat de realitzar breus sessions en les quals les famílies compartisquen aspectes de la seua cultura musical (hora de música o ràdio) ensenyant a l’alumnat danses, jocs o instruments típics. D’esta manera, es reforça la col·laboració escola-família i s’enriquix l’experiència intercultural de tota la comunitat educativa.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies