El CEIP El Romeral es compromet amb la investigació de la leucèmia infantil

• Aquest curs més de 300 col·legis de tota Espanya donaran suport a aquesta iniciativa solidària la finalitat de la qual és finançar la investigació per acabar amb la malaltia.
  • El col·legi El Romeral participa aquest curs amb tot el seu alumnat.

El nostre col·legi tanca un curs amb la VII edició de la coneguda ‘Vuelta al Cole’ de la Fundació Unoentrecienmil. Es tracta d’un dels pocs esdeveniments del calendari escolar amb capacitat per reunir centenars de col·legis i milers de nens corrent per una mateixa finalitat: vèncer la leucèmia infantil. Una malaltia que diagnostica cada any 300 nous casos en el nostre país de xiquets en edats compreses entre els 3 i els 16 anys, un 20% dels quals mai pot superar-la.

Després de l’excepcional moment viscut per tothom en l’últim any i mig, mai fins ara havia quedat tan clara la necessitat vital de continuar donant suport a la ciència i als investigadors per poder trobar la cura a malalties com la leucèmia infantil. “La investigació és l’únic camí per canviar aquestes xifres i arribar al 100 per 100 de curació”, explica Jose Carnero, president-fundador de la Fundació Unoentrecienmil i pare de Guzmán que als 3 anys va ser diagnosticat amb la malaltia.

Aquesta és la séptima edició del reconegut com a major moviment escolar contra aquesta afecció que té el doble objectiu de donar suport a la investigació i de finançar-la a través d’una carrera solidària que uneix, de forma simbòlica, als xiquets que comencen el curs amb aquells que aquest any no podran fer-ho per estar lluitant contra aquesta malaltia. Cada participant de La Vuelta al Cole –alumne, professor,… – dona des d’1 euro en la compra del seu dorsal i rep un diploma d’agraïment per la seua ajuda per finançar la investigació de la leucèmia. Es calcula que cada euro aportat pot arribar a finançar fins a 4 minuts d’investigació.

Des del naixement de La Vuelta al Cole en 2015, la participació dels centres educatius s’ha anat incrementant exponencialment fins a aconseguir quasi els 1.000 participants en 2019, la qual cosa es tradueix en 1.500.000 euros recaptats, fins a l’actualitat.

La leucèmia és un rival molt fort per a un només, però no per a cent mil!

Iniciatives solidàries com La Vuelta al Cole són claus per recaptar fons i destinar-los a la investigació. “A més d’ajudar a conscienciar del greu problema que suposa la leucèmia infantil, gràcies a la generositat de tants alumnes i centres seguim recaptant fons per a una noves línies d’investigació per a la cura de la leucèmia. A la Fundació sempre subratllem que amb una mica de molts podem ajudar a canviar el món, i aquest és el nostre objectiu. És increïble veure el somriure que se li dibuixa als participants i les ganes i l’entusiasme que li posen en la cursa lluint aquest dorsal amb el qual confessa poder ajudar a posar fi a aquesta greu malaltia”, conta el fundador d’Unoentrecienmil.