Aprenent a través del cinema en valencià

La campanya de cinema en valencià a l’escola, organitzada per la regidoria de Política Lingüística de l’ajuntament d’Alcoi, ens convida a veure una pel·lícula anomenada Cors Valents.

El dijous 29 de febrer els xiquets i xiquetes de tercer cicle del CEIP El Romeral vam acudir a la Casa de la Cultura per veure l’obra cinematogràfica “Cors Valents”. La pel·lícula està ambientada en la II Guerra Mundial, un tema que, havíem treballat prèviament a l’aula fent una lectura d’aquest esdeveniment. La pel·lícula ens va fer veure que som molt afortunats per tenir cobertes les necessitats bàsiques com ara una casa, menjar, aigua potable, o un bé tan preuat com és la llibertat.

Aquesta pel·lícula tracta de sis xiquets jueus que fugien de la II Guerra Mundial. Volien amagar-se dels soldats alemanys però els descobreixen i han d’escapar. Una dona anomenada
Rosa els ajuda i finalment aconsegueixen trobar el camí a la llibertat.

Aquesta pel·lícula ens va agradar molt i encara que fa patir una mica, expressa molts sentiments bonics. Vos la recomanem. Moltes gràcies per haver-nos convidat a veure aquesta pel·lícula, la vam gaudir molt!

Escena de la pel·lícula en la qual es presenten els personatges principals.

L’alumnat de sisè