PROJECTE EDUCATIU DEL MENJADOR
A.- OBJECTIUS A DESENROTLLAR
1,- En Educació alimentària.
2.- En Educació del temps lliure.
1.- En Educació alimentària.
2.- En Educació del temps lliure.
1.- Dels comensals.
2.- Dels educadors.
3.- Del personal de cuina.
E.- ORGANITZACIÓ I AGRUPAMENT DE L’ALUMNAT COMENSAL.
F.- INSTAL·LACIONS, RECURSOS DEL CENTRE I MESURES DE SEGURETAT.
G.- SEGUIMENT I CONTROL DEL FUNCIONAMENT DEL MENJADOR.
H.- REGLAMENT DE REGIM INTERN.
I.- RELACIÓ DE 20 MENUS TIPO A SERVIR EN EL MENJADOR.
1.- En Educació alimentària.
Ø Adquisició d’hàbits higiènics.
Ø Minutes equilibrades
Ø Coneixement de les malalties derivades bé per la carència o bé per l’abús dels aliments.
Ø Adquisició d’hàbits de bon comportament en la taula:
Ø Utilització de coberts, torcaboques, correcta masticació, correcta postura, sol·licitar les coses de forma respectuosa.
Ø Cultivar l’expressivitat i creativitat.
Ø Desenrotllar i perfeccionar la coordinació motora.
Ø Cultivar l’expressivitat i la creativitat.
Ø Desenrotllar la imaginació
Ø Fomentar els coneixements musicals propis de les seves edats.
Ø Jocs lliures i dirigits.
Ø Fomentar el desenrotllament corporal per mitjà de jocs esportius.
Ø Tindre cura dels materials a utilitzar en les activitats realitzades.
B.- ACTIVITATS A REALITZAR.
Ø Manejar els coberts de mode adequat, utilitzant el requerit per a cada plat.
Ø Beure aigua correctament.
Ø Asseure’s de manera adequada en la cadira.
Ø Rentar-se les mans, abans i després de les menjades, utilitzant el sabó i la tovallola individual.
Ø Menjar lentament, però de manera continuada.
Ø Organitzar o suggerir jocs per als moments de temps lliure.
C.- HORARIS:
S’establiran torns, atenent a l’edat dels comensals i al nombre dels mateixos.En acabar el primer torn, aquest realitzarà activitats dirigides. A continuació se succeiran els altres torns.
2.- De les cuidadores:
Les cuidadores i coordinadora del menjador, començaran la seua activitat a l´eixida dels alumnes de l´aula, fent-se càrrec dels comensals en el moment del cessament de l’activitat escolar de l’alumnat i acabant a les 15:15 hores.
La cuinera complirà una jornada diària de 4’30 hores, compreses entre les 12 hores i les 16’30 hores.
Encarregada: Conxa Cases Payá
Coodinadora de cuidadores: Mª Dolores Barreda
Cuidadores: | Loli y Raquel |
Infantil 3 anys |
2018/ 2019 | Raúl | Infantil 4 anys |
Pilar Garcia | Infantil 5 anys | |
Ana Garcia | Primer de Primària | |
Carmen de la Cruz | Segon de Primària | |
Arancha- Amparo | Tercer de Primària | |
Loli Pascual | Quart de Primària | |
Carlos | Cinqué de Primària | |
Mª Luz | Sisé de Primària |
E.- ORGANITZACIÓ I AGRUPAMENT DELS ALUMNES.
Dins de cada torn s’establiran Equips de fins a vuit comensals, que s’organitzaran de manera que de forma rotativa es repartisquen les responsabilitats que se’ls assignen, atenent al bon orde i funcionament de la seua taula o grup (com es detalla en l’apartat de la web Planificació mensual de les activitats en auesta mateixa pestanya del menjador).
F.- INSTAL·LACIONS, RECURSOS I MESURES DE SEGURETAT.
Quan les circumstàncies climatològiques o organitzatives ho requerisquen, estarà a disposició del Menjador la biblioteca escolar.
Al Pla d’evacuació del Centre es determina com s’ha de realitzar l’evacuació del alumnat en cas de risc.
G.- SEGUIMENT I CONTROL DEL FUNCIONAMENT DEL MENJADOR.
Per a desenrotllar la dita labor es reuniran totes les vegades que s’estime oportú al llarg del curs, els membres de l’equip Pedagògic del menjador.
Si les circumstàncies així el requereixen la Directora i l’entitat titular del menjador, es reserven la possibilitat de tractar els temes en les reunions del Consell Escolar o en la Comissió permanent d’aquest Consell Escolar.
H.- REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR
Es revisa i actualitza el Reglament de Règim Interior del Menjador, per a adequar-lo i coordinar-lo amb el RRI del Col·legi Públic Vte. Blasco Ibáñez, de forma anual. I tot això a fi de facilitar la convivència i la consecució dels objectius que en aquest Pla s’especifiquen.
2. Obrir llista d’espera per a aquelles sol·licituds que s’han quedat fora de les places oferides.
3. Realitzar la llista d’espera per als alumnes suplents segons els criteris següents:
– La família sol·licitarà plaça fixa. (No contemplar l’eventualitat).
– Ordenar per data de sol·licitud
I.- RELACIÓ DE 20 MENUS-TIPO A SERVIR.
J.- REGLAMENT DE REGIM INTERIOR PER AL FUNCIONAMENT DEL MENJADOR :
/home/lliurex/Escritorio/comedor jpg/RRI1.jpg
/home/lliurex/Escritorio/comedor jpg/RRI2.jpg