BIBLIOTECA ESCOLAR

Es considera necessari que l’ensenyança escolar contribuïsca a crear lectors/es competents en la utilització de diversos tipus de textos, a promoure actituds reflexives i crítiques davant dels distints mitjans de transmissió i difusió de la cultura, i a despertar interés per la lectura com a mitjà d’entreteniment i com a espai important per a l’oci.

És igualment necessari oferir una formació prou versàtil com per a adaptar-se a una societat canviant, en la que l’arreplega, selecció, arxiu, recuperació i transmissió d’informació són aprenentatges imprescindibles i en la que l’alumne/a ha de disposar de les estratègies precises per a aprendre per si sol.

La Reforma educativa inclou de forma explícita en el currículum continguts que aborden el maneig de fonts d’informació així com la formació lectora dels alumnes des d’una perspectiva àmplia.

El model de Biblioteca escolar, es concep com un dinàmic centre de recursos i un actiu servici d’informació que complix un paper essencial en relació amb l’aprenentatge dels alumnes, amb les tasques docents i amb l’entorn social i cultural del centre.