PLA I NORMES DE CONVIVÈNCIA

LLEI AUTORITAT PROFESORAR

 

Convivencia

 

 

1. En cas de que els xiquets/es es queden al centre baix qualsevol circumstància, fora de l ‘horari lectiu del centre, la tutela correspon a la família.

 

2. L‘horari d’entrada al centre és a les 9 hores i a les 15:15 hores. Per a un millor funcionament del Centre, es prega puntualitat.

 

3. Tant les absències com els retards es justificaran per escrit per les famílies.

 

4. L’alumnat sols podrà abandonar el Centre Escolar dins de l’ horari lectiu acompanyat per una persona major. Aquesta persona deurà signar el corresponent justificant.

 

5. L’alumnat dels nivells d’infantil tres anys fins els de 2n. de primària, al finalitzar l’horari lectiu, seran entregats en ma a la família o persona autoritzada corresponent.

 

L’alumnat dels nivells 3r. als de 6é de primària eixiran sols de l’aulari i serà la família qui l’arreplegue en la porta del Centre.

En cas contrari, els pares han de fer la corresponent autorització.

 

6. Les famílies deixaran i arreplegaran als seus fills/es a l’ entrada del centre. En dies de pluja ho faran al porxe.

 

7. El professor/a, per possibilitar l’entrada d’un familiar al Centre dins de l’horari lectiu, ha de complimentar l’ imprès d’autorització corresponent. El familiar entregarà aquest document al conserge per a accedir al Centre.

 

8. L’alumnat no podrà introduir al col•legi objectes que suposen un perill per a la convivència.

 

9. El col•legi compta amb un Reglament de Règim Intern, a disposició de les famílies, alumnat i professorat, que contempla els drets i deures de tots els membres de la Comunitat Escolar.

pla de conevència

PLA DE CONVIVÈNCIA

INTRODUCCIÓ
La convivència és un tema enormement, ampli i complex, que l’educació per a la mateixa implica l’abordatge de valors com el pluralisme, llibertat, respecte, responsabilitat, tolerància. El pla d’actuació que es realitza part del postulat següent: Educar en la convivència significa educar en el respecte i la tolerància, en la participació i en la solidaritat.
La necessitat d’educar en valors, de manera que aspectes com la tolerància, la solució de conflictes sense violència, la cooperació amb grups socials amb problemes… siguen objectius que conformen un centre d’interés al voltant del qual s’eduque.
El moment històric que estem vivint, en el que s’estan incorporant a les nostres escoles, al nostre entorn social més pròxim persones procedents de diferents llocs del planeta, amb formes de vida i cultura diferents de la nostra, fa necessari plantejar estratègies educatives que permeten aprofitar l’enriquiment que suposa entrar en contacte amb esta pluralitat cultural, evitant actituds de superioritat, por, rebuig, intolerància, etc. que puguen derivar-se si no hi ha les condicions adequades per a conéixer-se, primer pas per a la comprensió, acceptació i valoració d’esta trobada.
Alguns analistes apunten que el factor que millor pot explicar hui en dia la violència, la indisciplina i el comportament antisocial dels estudiants és la pèrdua d’autoritat tant dels pares com del propi professorat, es tracta d’una renúncia activa a exercir l’autoritat per part dels pares seguida pel natural rebuig o incapacitat dels professors per a assumir eixa autoritat en el seu lloc. Tot això condueix a l’actual dèficit de civisme dels nostres jóvens, que es manifesta en forma de violència i en una falta d’interés per participar i implicar-se en l’activitat escolar.
La diferència entre la violència escolar de fa una generació i la d’ara és que tant els professors com les famílies estem molt més preocupats pel tema… el fet d’esta preocupació és un indicador de maduresa i desenvolupament del sistema educatiu.
Per això és important analitzar amb rigor i amb un enfocament constructiu quines són les causes del que s’ha donat a cridar violència escolar i, en concret les característiques culturals i organitzatives de les escoles que fan que molts dels nostres alumnes no s’identifiquen amb l’àmbit escolar.
Per a poder fer front a esta problemàtica i canviar, serà necessari passar de l’aclaparament, la fugida i el replegament individual cap a postures de compromís amb uns mínims comuns sobre els quals construir una bona convivència, basada en l’aprenentatge d’hàbits de conducta i actituds de solidaritat i respecte.
Pretenem crear un ambient en què els nostres alumnes troben un lloc d’aterratge i no excloure’ls de la vida escolar, per  això pretenem fomentar totes les mesures preventives necessàries per a la integració dels que més resistència manifesten al sistema  educatiu.
Per a portar a bon port nostre treball cal marcar un camí ordenat, posar en marxa un procés que organitze pas a pas aquest pla de convivència.
La pràctica docent després de l’experiència de diversos casos d’indisciplina ens ha fet revisar i tindre latent el tema de disciplina i convivència en el centre, han sigut casos molt puntuals, amb els que hem iniciat el camí llarg i difícil de la convivència.
 DETECTAR PROBLEMES………….   ESTUDI DEL CENTRE
EVITAR PROBLEMES………………   MESURES PREVENTIVES
SOLUCIONAR  PROBLEMES………. PROTOCOLS D’ACTUACIÓ 
 IGUAL  A:
PLA  DE  CONVIVÈNCIA
 GUIÓ
INTRODUCCIÓ.
 A.- ANÀLISI DEL CONTEXT LOCAL
 B.- SITUACIÓ ACTUAL DEL CENTRE.
 C.- PRÀCTIQUES EDUCATIVES. CONVIVÈNCIA I PARTICIPACIÓ.
 ·        Millorar la relació amb l’alumnat.
·        Què fer quan apareixen conflictes?
·        Com s’aprenen les normes?
·        Pensar LA DISCIPLINA.
·        Situacions d’indisciplina.
·        Patrons d’indisciplina.
·        Anàlisi dels comportaments conflictius.
·        Resolució dels conflictes.
·        L’Assemblea:
·        Com organitzar-la.
·        Temes a tractar.
·        Moments de l’assemblea.
·        Els delegats/des.
 D.- DIAGNOSI DE LA SITUACIÓ DISCIPLINÀRIA ACTUAL DEL CENTRE
 ·        Situacions d’indisciplina.
·         Causes que les motiven.
·         Accions a realitzar.
·         Calendari d’actuacions.
 E.- REVISIÓ DE DOCUMENTS.
 ·       Normes de disciplina.
·        RRI.
·        XVII annexos.
 F.- PROGRAMACIÓ.
 1.     Objectius.
2.      Metodologia.
3.      Equip docent. Funcionament.
4.      Elements estructurals.
5.      Actituds i activitats.
6.      Avaluació.
7.      Components.
 G.- CONSIDERACIONS SOBRE EL BULLYNG.
 H.- NORMATIVA.

fondo azul espirales