
«Un pati saludable. Un pati per tothom on viure i conviure»
Breu resum del projecte.
L’objectiu del PIIE bianual 2024-2026 és clar perquè, sense oblidar els interessos de l’alumnat, que passa hores al pati relacionant-se, socialitzant, jugant,…, es pretén aprofitar les possibilitats d’integració, convivència, pedagògiques, d’oci, de Natura que ofereix el pati, dissenyant més espais atractius i saludables, per viure i conviure, treballar i jugar, per replantar el «desert» de vegetació i el de l’hort escolar millorant la intervenció del «Pla Edificant» que no va aconseguir tota l’ombra i la vegetació necessària per la salut de tots i totes.
Tenim dos patis. Un menut a Infantil i amb una separació física que no podem eliminar (a més de l’alt cost econòmic que suposa) donat el disseny que, fa 15 anys, l’arquitecte va plantejar per al nou edifici del centenari Santa Teresa i l’altre, amb la pista esportiva de tamany mitjà envoltat per finques apegades al perímetre del pati i que necessita un replantejament per millorar la integració, la coeducació, la convivència (que no regne el futbol) i la salut en el perquè, malgrat la intervenció del Pla Edificant en 2022 per dotar-lo de més de vegetació, humitat i condicions saludables d’ombra i menys calor aquesta intervenció no va aconseguir tots el seus objectius. També hem de llevar la terra morterenca posada per l’Edificant donada la pols que genera i els esbarons que provoca cada dia.
Accions:
- Aplicar una pràctica transformadora i generadora d’un canvi global al pati de l’escola prèvia reflexió comunitària.
- Conscienciar a l’alumnat en relació a la convivència, la cura de l’entorn i els aprenentatges que un pati escolar pot generar.
- Dissenyar junts espais al pati que milloren l’estètica del pati i que oferten múltiples formes de jocs coeducatius i integradors donant resposta a necessitats i interessos diferents.
- Entendre el pati com a espai saludable, de col·laboració activa, de convivència, d’igualtat de gènere i d’ús de tota la comunitat educativa i de respecte als elements naturals que hi ha en ell.
- Donar vida als espais d’aprenentatge del pati i, amb especial atenció a l’hort escolar (que va nàixer al 1r PIIE) i que està en fase de recuperació (ecologia, sostenibilitat, proximitat).
- Avaluar, difondre i implicar a tota la comunitat educativa en el procés de transformació i la versatilitat que es vaja aconseguint al pati (més els aprenentatges, aspectes positius i propostes de millora a les persones implicades). El canvi permetrà enriquir i diversificar i gaudir més del pati en l’ús quotidià.
- Aplicar i avaluar les accions comunitàries per solucionar la problemàtica de l’ombra, terra morterenca i de la vegetació al pati.
- Ubicar tela entre pèrgola i pèrgola per aconseguir una zona més d’ombra entre les dos pèrgoles.
- Aconseguir, donades dificultats d’infraestructures en col·locar-los, sistemes d’ombrejat portàtils i efectius (PlanEA).
- Rescatar la vegetació de l’Edificant que, per múltiples raons alienes a nosaltres, no va endavant.
- Instal·lar la deguda protecció de l’hort escolar (ubicació dissenyada per l’Edificant) tot just al darrere de l’única porteria del pati.
- Col·locar gespa artificial (donat que l’única existent té gran acollida entre l’alumnat en el temps d’esbarjo) a la nova zona d’ombra i a l’espai de convivència del 1r pis de la porxada.
- Eliminar la terra morterenca del Pla Edificant davant els problemes de salut (al·lèrgies a la pols), neteja i relliscades que causa.
CALENDARI ACTUACIONS 1r ANY PIIE (2024-2025)
1r TRIMESTRE:
- Formar el consell de delegades i delegats de convivència d’infantil fins a 6é. Elecció dels i les representants de convivència per cada grup-classe. Elles i ells formen el Consell de delegats/des en el que, a banda de tractar temes de convivència, han de proposar millores per al pati (zones de jocs de taula, dibuixos i lectura fent-ne ús del material emmagatzemat a la galotxeta, tipus de jocs, horaris i torns de joc, tutories a l’aire lliure…).
- Revisar el sistema de reg instal·lat per l’Edificant detectant els defectes en un dels trams de l’hort.
- Preparar l’hort escolar (ja acaba l’estiu) per poder plantar en ell les verdures de temporada que ens aconselle, Miquel, el pare voluntari que tenim al centre.
- Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions de Miquel.
- Concretar, a les sessions de la Comissió PIIE del Claustre, al Claustre, al Consell escolar, en reunions amb l’AFA sobre el PIIE i a la Comissió de l’alumnat representant de convivència i igualtat coordinada per l’Orientadora les accions del PIIE d’enguany per al primer trimestre del primer any (més una visió global de les perspectives que tenim) i les propostes realitzades pels xiquets i xiquetes sobre la transformació integral del pati: ombra, renaturalització, salubritat, racó de convivència, estètica general i convivència, igualtat i inclusió.
- Descobrir les propostes de PlanEa («100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans» per a Primària i » El So del fang» destinat a Infantil). Projecte d’innovació educativa que encaixa perfectament amb el nostre PIIE biennal.
- Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
- Pujar a la web de l’escola, si aconseguim que des del SAI la «desbloquegen» després de la migració realitzada, el resum del nostre projecte, el calendari d’activitats i la documentació gràfica d’activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del primer trimestre d’aquest primer any del bienni PIIE.
2n TRIMESTRE
- Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions del pare voluntari.
- Analitzar a les sessions de la Comissió PIIE, en alguna COCOPE, al Consell escolar, en reunions específiques amb AFA sobre el PIIE i en la Comissió de l’alumnat representant de convivència i igualtat coordinada per l’Orientadora, les accions que estan portant-se endavant o van a fer-se i que estan relacionades amb el PIIE en el segon trimestre del primer any, revisar el procés d’aquestes, les dificultats que presenten ( o no) i fer una primera avaluació que ha de constar a la revisió del PAM.
- Dissenyar el racó de la convivència al primer pis de la porxada segons les propostes de la comissió de delegats i delegades de convivència i igualtat.
- Baixar de la galotxeta el mobiliari i jocs que puguen servir per fer atractiu aquest racó del primer pis de la porxada. Un dels espais de convivència al pati dissenyat pel consell de delegats i delegades de convivència, inclusió i igualtat sota la coordinació de l’Orientadora del centre i càrrec CiC.
- Convocar des del consell de delegats/des de convivència, un concurs voluntari de cartells per al racó de la convivència.
- Realitzar, cada grup-classe d’Infantil i Primària, aquelles activitats relacionades amb el PIIE i PlanEA (l’altre projecte d’innovació educativa del centre en línia amb el PIIE).
- Muntar el viver de PlanEA que forma part de les activitats que PlanEA proposa per a la temàtica de Primària «100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans».
- Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
- Pujar a la web de l’escola, per deixar-ne constància, documentació gràfica de les activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del segon trimestre d’aquest primer any de projecte.
3r TRIMESTRE
- Plantejar i resoldre situacions d’aprenentatge proposades en diferents àmbits curriculars, per exemple, en relació a nombre de plantes al perímetre, quines i quantes plantes anem a poder plantar en ell, calendari de reg i de cultiu, mesures de la gespa artificial, tela d’ombratge per esbrinar els m2 d’ombra que proporcionarà, disseny estètic del racó de convivència (plànol)…
- Aportar propostes a la coordinadora (Orientadora del centre), el Consell de delegats/des de convivència i igualtat, sobre normes d’ús de les diferents zones del pati (jocs inclusius, gespa artificial, taules de convivència i/o de jocs de taula, d’esports, lectura, ball…).
- Retirar els pesats sacs de terra que va deixar l’Edificant al 1r pis de la porxada i a un racó del pati i també les rodes que hi ha en eixe pis amb terra dins per netejar-les, baixar-les al pati i posar-les a disposició dels jocs dels xiquets/es.
- Instal·lar el racó de la convivència al primer pis de la porxada segons el disseny aprovat pel consell de delegats/des de convivència i igualtat i el mobiliari i jocs que es tinga a disposició.
- Instal·lar l’ombra professional entre les dos porxades de fusta.
- Col·locar gespa artificial, sota l’esmentada ombra, destinada a generar un espai més de convivència, jocs relaxats, possibilitats de tutories a l’aire lliure…
- Agranar la terra morterenca del pati de Primària (deixada per l’Edificant) perquè des del primer moment està causant caigudes i genera molta pols.
- Canviar la terra del perímetre front al pati d’Infantil que va posar el Pla Edificant donat que està tota compactada i no creix res i/o la dels tres til·lers. Moure-la, posar-li complements adients i nutrients.
- Fer en els til·lers més ample l’escocell per a que es reguen millor, tinguen més espai per créixer i desenvolupar les arrels.
- Consultar als professionals de la jardineria que s’encarregaran del pati quins arbusts i aromàtiques són les més adients per al jardí estret del perímetre front a Infantil a vore si nosaltres podem aconseguir que en ell puga créixer vegetació i naturalitze el pati com desitgem.
- Col·locar jardineres amb arbustos al perímetre front a Infantil a més de les aromàtiques que cal replantar però deixant passos per a que els xiquets/es creuen sense xafar-les.
- Ajudar als professionals encarregats/des (l’alumnat més major) a plantar eixos arbusts i aromàtiques a les jardineres i al terra del perímetre esmentat.
- Reparar les fugues del sistema de reg de l’Edificant.
- Replantar amb unes poques aromàtiques (l’alumnat més major) part del perímetre del pati donat que la vegetació de l’Edificant no ha anat endavant des del primer moment.
- Plantar, junt als tres til·lers, un arbre més, (l’arbre de l’amor treballat en el projecte PlanEA) per aconseguir una zona d’ombra en forma de rombe.
- Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions de Miquel.
- Decapar el mur del pati (40m) per llevar dibuixos anteriors.
- Dibuixar i pintar el mural de «Renaturalització del pati» per part de l’alumnat de l’Escola de Disseny: Preparació del mur de 40 m de llargària del pati i pintura blanca per convertir-lo en un llenç per a que l’alumnat de dos cursos de l’Escola de Disseny (EASD) de València plasme el mural de renaturalització del nostre pati seguint la línia d’il·lustradors/es relacionats amb la Natura triats i treballats pel nostre alumnat en l’àrea d’Arts&Crafts.
- Pintar de beig el mur del front del pati per millorar el seu aspecte i presència donat que no s’aconsegueixen millores d’aquest caràcter des de «manteniment edificis» de l’Ajuntament de València.
- Rascar les parets dels murals de cianotipia del temporal «Glòria» millorant l’aspecte de la zona de la porxada.
- Concretar a les sessions de la Comissió PIIE, COCOPE, Claustre, Consell escolar, i en reunions específiques amb AFA sobre el PIIE les accions del PIIE a fer en el tercer trimestre del primer any de PIIE i tancar la seua execució.
- A la pròpia Memòria PIIE i a la memòria pedagògica del centre a final de curs, avaluar tant el resultat de les accions realitzades com el procés d’aquestes sobre la transformació integral del pati: ombra, renaturalització, salubritat, racó de convivència i estètica general.
- Revisar les propostes per al segon any PIIE per ajustar-les, després de tot allò fet en aquest curs, a noves necessitats en relació al que teníem previst en un principi.
- Desenvolupar les activitats PlanEA descrites als dos projectes d’innovació educativa del curs 2024-2025: «100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans» (Primària) i » El So del fang».
- Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
- Participar (gràcies a PlanEA i sense cost per al centre) en la «construcció» de l’artefacte natural que proporcionarà certa ombra al racó del pati que, entre tots/es, decidim.
- L’etapa de Primària rebrà dues sessions teòriques per entendre’l, visitarà la zona del taller de construcció del primer pis de la porxada on l’artista, Javier Molinero (Badallar Estudi) construirà, amb fustes urbanes reutilitzades (eucaliptus i mobil·la), un equipament mòbil d’ombra que al mes de juny presentarà acabat a tot l’alumnat sota la porxada.
- Aquest «artefacte» s’ubicarà al lloc més adient estudiant i raonant sobre la incidència solar sobre el nostre pati i la trajectòria dels raigs del sol.
- Participar l’alumnat a les sessions teòriques i pràctiques que propose l’artista de PlanEA per reflexionar sobre la reutilització de la fusta urbana, les seues possibilitats i el regal d’ombra que un artefacte creat a l’escola amb eixa fusta pot donar-nos.
- Pujar a la web de l’escola, per deixar-ne constància, documentació gràfica de les activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del tercer trimestre d’aquest primer any de projecte.
Documentació gràfica d’activitats realitzades.
«Un pati saludable. Un pati per tothom on viure i conviure»
Breu resum del projecte.
L’objectiu del PIIE bianual 2024-2026 és clar perquè, sense oblidar els interessos de l’alumnat, que passa hores al pati relacionant-se, socialitzant, jugant,…, es pretén aprofitar les possibilitats d’integració, convivència, pedagògiques, d’oci, de Natura que ofereix el pati, dissenyant més espais atractius i saludables, per viure i conviure, treballar i jugar, per replantar el «desert» de vegetació i el de l’hort escolar millorant la intervenció del «Pla Edificant» que no va aconseguir tota l’ombra i la vegetació necessària per la salut de tots i totes.
Tenim dos patis. Un menut a Infantil i amb una separació física que no podem eliminar (a més de l’alt cost econòmic que suposa) donat el disseny que, fa 15 anys, l’arquitecte va plantejar per al nou edifici del centenari Santa Teresa i l’altre, amb la pista esportiva de tamany mitjà envoltat per finques apegades al perímetre del pati i que necessita un replantejament per millorar la integració, la coeducació, la convivència (que no regne el futbol) i la salut en el perquè, malgrat la intervenció del Pla Edificant en 2022 per dotar-lo de més de vegetació, humitat i condicions saludables d’ombra i menys calor aquesta intervenció no va aconseguir tots el seus objectius. També hem de llevar la terra morterenca posada per l’Edificant donada la pols que genera i els esbarons que provoca cada dia.
Accions:
Aplicar una pràctica transformadora i generadora d’un canvi global al pati de l’escola prèvia reflexió comunitària.
Conscienciar a l’alumnat en relació a la convivència, la cura de l’entorn i els aprenentatges que un pati escolar pot generar.
Dissenyar junts espais al pati que milloren l’estètica del pati i que oferten múltiples formes de jocs coeducatius i integradors donant resposta a necessitats i interessos diferents.
Entendre el pati com a espai saludable, de col·laboració activa, de convivència, d’igualtat de gènere i d’ús de tota la comunitat educativa i de respecte als elements naturals que hi ha en ell.
Donar vida als espais d’aprenentatge del pati i, amb especial atenció a l’hort escolar (que va nàixer al 1r PIIE) i que està en fase de recuperació (ecologia, sostenibilitat, proximitat).
Avaluar, difondre i implicar a tota la comunitat educativa en el procés de transformació i la versatilitat que es vaja aconseguint al pati (més els aprenentatges, aspectes positius i propostes de millora a les persones implicades). El canvi permetrà enriquir i diversificar i gaudir més del pati en l’ús quotidià.
Aplicar i avaluar les accions comunitàries per solucionar la problemàtica de l’ombra, terra morterenca i de la vegetació al pati.
Ubicar tela entre pèrgola i pèrgola per aconseguir una zona més d’ombra entre les dos pèrgoles.
Aconseguir, donades dificultats d’infraestructures en col·locar-los, sistemes d’ombrejat portàtils i efectius (PlanEA).
Rescatar la vegetació de l’Edificant que, per múltiples raons alienes a nosaltres, no va endavant.
Instal·lar la deguda protecció de l’hort escolar (ubicació dissenyada per l’Edificant) tot just al darrere de l’única porteria del pati.
Col·locar gespa artificial (donat que l’única existent té gran acollida entre l’alumnat en el temps d’esbarjo) a la nova zona d’ombra i a l’espai de convivència del 1r pis de la porxada.
Eliminar la terra morterenca del Pla Edificant davant els problemes de salut (al·lèrgies a la pols), neteja i relliscades que causa.
CALENDARI ACTUACIONS 1r ANY PIIE (2024-2025)
1r TRIMESTRE:
Formar el consell de delegades i delegats de convivència d’infantil fins a 6é. Elecció dels i les representants de convivència per cada grup-classe. Elles i ells formen el Consell de delegats/des en el que, a banda de tractar temes de convivència, han de proposar millores per al pati (zones de jocs de taula, dibuixos i lectura fent-ne ús del material emmagatzemat a la galotxeta, tipus de jocs, horaris i torns de joc, tutories a l’aire lliure…).
Revisar el sistema de reg instal·lat per l’Edificant detectant els defectes en un dels trams de l’hort.
Preparar l’hort escolar (ja acaba l’estiu) per poder plantar en ell les verdures de temporada que ens aconselle, Miquel, el pare voluntari que tenim al centre.
Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions de Miquel.
Concretar, a les sessions de la Comissió PIIE del Claustre, al Claustre, al Consell escolar, en reunions amb l’AFA sobre el PIIE i a la Comissió de l’alumnat representant de convivència i igualtat coordinada per l’Orientadora les accions del PIIE d’enguany per al primer trimestre del primer any (més una visió global de les perspectives que tenim) i les propostes realitzades pels xiquets i xiquetes sobre la transformació integral del pati: ombra, renaturalització, salubritat, racó de convivència, estètica general i convivència, igualtat i inclusió.
Descobrir les propostes de PlanEa («100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans» per a Primària i » El So del fang» destinat a Infantil). Projecte d’innovació educativa que encaixa perfectament amb el nostre PIIE biennal.
Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
Pujar a la web de l’escola, si aconseguim que des del SAI la «desbloquegen» després de la migració realitzada, el resum del nostre projecte, el calendari d’activitats i la documentació gràfica d’activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del primer trimestre d’aquest primer any del bienni PIIE.
2n TRIMESTRE
Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions del pare voluntari.
Analitzar a les sessions de la Comissió PIIE, en alguna COCOPE, al Consell escolar, en reunions específiques amb AFA sobre el PIIE i en la Comissió de l’alumnat representant de convivència i igualtat coordinada per l’Orientadora, les accions que estan portant-se endavant o van a fer-se i que estan relacionades amb el PIIE en el segon trimestre del primer any, revisar el procés d’aquestes, les dificultats que presenten ( o no) i fer una primera avaluació que ha de constar a la revisió del PAM.
Dissenyar el racó de la convivència al primer pis de la porxada segons les propostes de la comissió de delegats i delegades de convivència i igualtat.
Baixar de la galotxeta el mobiliari i jocs que puguen servir per fer atractiu aquest racó del primer pis de la porxada. Un dels espais de convivència al pati dissenyat pel consell de delegats i delegades de convivència, inclusió i igualtat sota la coordinació de l’Orientadora del centre i càrrec CiC.
Convocar des del consell de delegats/des de convivència, un concurs voluntari de cartells per al racó de la convivència.
Realitzar, cada grup-classe d’Infantil i Primària, aquelles activitats relacionades amb el PIIE i PlanEA (l’altre projecte d’innovació educativa del centre en línia amb el PIIE).
Muntar el viver de PlanEA que forma part de les activitats que PlanEA proposa per a la temàtica de Primària «100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans».
Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
Pujar a la web de l’escola, per deixar-ne constància, documentació gràfica de les activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del segon trimestre d’aquest primer any de projecte.
3r TRIMESTRE
Plantejar i resoldre situacions d’aprenentatge proposades en diferents àmbits curriculars, per exemple, en relació a nombre de plantes al perímetre, quines i quantes plantes anem a poder plantar en ell, calendari de reg i de cultiu, mesures de la gespa artificial, tela d’ombratge per esbrinar els m2 d’ombra que proporcionarà, disseny estètic del racó de convivència (plànol)…
Aportar propostes a la coordinadora (Orientadora del centre), el Consell de delegats/des de convivència i igualtat, sobre normes d’ús de les diferents zones del pati (jocs inclusius, gespa artificial, taules de convivència i/o de jocs de taula, d’esports, lectura, ball…).
Retirar els pesats sacs de terra que va deixar l’Edificant al 1r pis de la porxada i a un racó del pati i també les rodes que hi ha en eixe pis amb terra dins per netejar-les, baixar-les al pati i posar-les a disposició dels jocs dels xiquets/es.
Instal·lar el racó de la convivència al primer pis de la porxada segons el disseny aprovat pel consell de delegats/des de convivència i igualtat i el mobiliari i jocs que es tinga a disposició.
Instal·lar l’ombra professional entre les dos porxades de fusta.
Col·locar gespa artificial, sota l’esmentada ombra, destinada a generar un espai més de convivència, jocs relaxats, possibilitats de tutories a l’aire lliure…
Agranar la terra morterenca del pati de Primària (deixada per l’Edificant) perquè des del primer moment està causant caigudes i genera molta pols.
Canviar la terra del perímetre front al pati d’Infantil que va posar el Pla Edificant donat que està tota compactada i no creix res i/o la dels tres til·lers. Moure-la, posar-li complements adients i nutrients.
Fer en els til·lers més ample l’escocell per a que es reguen millor, tinguen més espai per créixer i desenvolupar les arrels.
Consultar als professionals de la jardineria que s’encarregaran del pati quins arbusts i aromàtiques són les més adients per al jardí estret del perímetre front a Infantil a vore si nosaltres podem aconseguir que en ell puga créixer vegetació i naturalitze el pati com desitgem.
Col·locar jardineres amb arbustos al perímetre front a Infantil a més de les aromàtiques que cal replantar però deixant passos per a que els xiquets/es creuen sense xafar-les.
Ajudar als professionals encarregats/des (l’alumnat més major) a plantar eixos arbusts i aromàtiques a les jardineres i al terra del perímetre esmentat.
Reparar les fugues del sistema de reg de l’Edificant.
Replantar amb unes poques aromàtiques (l’alumnat més major) part del perímetre del pati donat que la vegetació de l’Edificant no ha anat endavant des del primer moment.
Plantar, junt als tres til·lers, un arbre més, (l’arbre de l’amor treballat en el projecte PlanEA) per aconseguir una zona d’ombra en forma de rombe.
Tindre cura de l’hort escolar seguint les indicacions de Miquel.
Decapar el mur del pati (40m) per llevar dibuixos anteriors.
Dibuixar i pintar el mural de «Renaturalització del pati» per part de l’alumnat de l’Escola de Disseny: Preparació del mur de 40 m de llargària del pati i pintura blanca per convertir-lo en un llenç per a que l’alumnat de dos cursos de l’Escola de Disseny (EASD) de València plasme el mural de renaturalització del nostre pati seguint la línia d’il·lustradors/es relacionats amb la Natura triats i treballats pel nostre alumnat en l’àrea d’Arts&Crafts.
Pintar de beig el mur del front del pati per millorar el seu aspecte i presència donat que no s’aconsegueixen millores d’aquest caràcter des de «manteniment edificis» de l’Ajuntament de València.
Rascar les parets dels murals de cianotipia del temporal «Glòria» millorant l’aspecte de la zona de la porxada.
Concretar a les sessions de la Comissió PIIE, COCOPE, Claustre, Consell escolar, i en reunions específiques amb AFA sobre el PIIE les accions del PIIE a fer en el tercer trimestre del primer any de PIIE i tancar la seua execució.
A la pròpia Memòria PIIE i a la memòria pedagògica del centre a final de curs, avaluar tant el resultat de les accions realitzades com el procés d’aquestes sobre la transformació integral del pati: ombra, renaturalització, salubritat, racó de convivència i estètica general.
Revisar les propostes per al segon any PIIE per ajustar-les, després de tot allò fet en aquest curs, a noves necessitats en relació al que teníem previst en un principi.
Desenvolupar les activitats PlanEA descrites als dos projectes d’innovació educativa del curs 2024-2025: «100 anys per a un bosc de 100 anys. Arbres urbans» (Primària) i » El So del fang».
Assistir a les formacions convocades amb els/les artistes de l’esmentat projecte PlanEA, compartir els nostres avanços amb altres escoles participants i millorar-los amb les seues experiències que poden enriquir les nostres activitats.
Participar (gràcies a PlanEA i sense cost per al centre) en la «construcció» de l’artefacte natural que proporcionarà certa ombra al racó del pati que, entre tots/es, decidim.
L’etapa de Primària rebrà dues sessions teòriques per entendre’l, visitarà la zona del taller de construcció del primer pis de la porxada on l’artista, Javier Molinero (Badallar Estudi) construirà, amb fustes urbanes reutilitzades (eucaliptus i mobil·la), un equipament mòbil d’ombra que al mes de juny presentarà acabat a tot l’alumnat sota la porxada.
Aquest «artefacte» s’ubicarà al lloc més adient estudiant i raonant sobre la incidència solar sobre el nostre pati i la trajectòria dels raigs del sol.
Participar l’alumnat a les sessions teòriques i pràctiques que propose l’artista de PlanEA per reflexionar sobre la reutilització de la fusta urbana, les seues possibilitats i el regal d’ombra que un artefacte creat a l’escola amb eixa fusta pot donar-nos.
Pujar a la web de l’escola, per deixar-ne constància, documentació gràfica de les activitats del PIIE que es vagen fent al llarg del tercer trimestre d’aquest primer any de projecte.
Documentació gràfica d’activitats realitzades.
Finalització d’activitats realitzades en l’1 curs.
Cada curs escolar, el CEIP Santa Teresa treballa (Halloween, Carnestoltes, Falla, PlanEA i, enguany, PIIE biennal) sota una mateixa temàtica i, al 2024-2025 el lema és «CEIP Santa Teresa…, Naturalment!). És la premissa que ens guia durant tot el curs i inspira moltes de les nostres activitats.
Enguany una d’elles ha estat, amb l’ajuda d’una mare del centre, la d’escriure, compondre i gravar una cançó titulada «Naturalment» que, a més a més, va a servir de sintonia per a l’edició de l’any 2025 del Festival Internacional de Cinema Infantil i Juvenil conegut com la MICE i ben arrelat en orige a la nostra escola.
Gaudiu de la cançó interpretada per l’alumnat de 2n i seguiu el missatge que aquesta transmet per a un mon millor.
Enllaç a la descripciò: Creativecommons.org
Este PIIE ha rebut una assignació econònomica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obre derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.
Documentació gràfica del desenvolupament del 1r any PIIE (2024-2025) a la nostra escola
«Un pati saludable. Un pati per tothom on viure i conviure»
En Consell escolar es va aprovar la proposta de pintar un mural inspirat en alguns dels Parcs Naturals de la Comunitat Valenciana i en en la seua fauna i flora més característica (liderant la investigació una de les mares del Consell donada la seua professió i proporcionant un llistat sobre les plantes, arbres, animalets…, d’aquests paratges).
Per portar endavant el projecte, dos mares del Consell van contactar amb l’Escola de Disseny de València per comptar amb l’ajuda de l’alumnat de dos grups i convertir la nostra proposta en un repte curricular en el que els nostres xiquets i xiquetes havien de participar de diferents maneres, l’última d’elles pintant en ell, per torns, l’etapa de Primària
Finalitzats els processos previs a la pintura del mural, aquest va començar a prendre forma dibuixant-lo amb ceres sobre la paret de 40 m de llargària prèviament decapada, pintada de blanc per l’AFA i convertida en un llenç per a que l’alumnat de l’Escola de Disseny (EASD) contribuïra a la renaturalització del nostre pati seguint, a més a més, la línia d’il·lustradors/es relacionats amb la Natura triats i treballats pel nostre alumnat en l’àrea d’Arts&Crafts.
Ací teniu el vídeo de com va quedar el mural dibuixat i dividit en totes les quadrícules necessàries per poder pintar després.
Finalització d’activitats realitzades en l’1 curs.
Cada curs escolar, el CEIP Santa Teresa treballa (Halloween, Carnestoltes, Falla, PlanEA i, enguany, PIIE biennal) sota una mateixa temàtica i, al 2024-2025 el lema és «CEIP Santa Teresa…, Naturalment!). És la premissa que ens guia durant tot el curs i inspira moltes de les nostres activitats.
Enguany una d’elles ha estat, amb l’ajuda d’una mare del centre, la d’escriure, compondre i gravar una cançó titulada «Naturalment» que, a més a més, va a servir de sintonia per a l’edició de l’any 2025 del Festival Internacional de Cinema Infantil i Juvenil conegut com la MICE i ben arrelat en orige a la nostra escola.
Gaudiu de la cançó interpretada per l’alumnat de 2n i seguiu el missatge que aquesta transmet per a un mon millor.

Enllaç a la descripciò: Creativecommons.org
Este PIIE ha rebut una assignació econònomica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obre derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.
Documentació gràfica del desenvolupament del 1r any PIIE (2024-2025) a la nostra escola
«Un pati saludable. Un pati per tothom on viure i conviure»





En Consell escolar es va aprovar la proposta de pintar un mural inspirat en alguns dels Parcs Naturals de la Comunitat Valenciana i en en la seua fauna i flora més característica (liderant la investigació una de les mares del Consell donada la seua professió i proporcionant un llistat sobre les plantes, arbres, animalets…, d’aquests paratges).
Per portar endavant el projecte, dos mares del Consell van contactar amb l’Escola de Disseny de València per comptar amb l’ajuda de l’alumnat de dos grups i convertir la nostra proposta en un repte curricular en el que els nostres xiquets i xiquetes havien de participar de diferents maneres, l’última d’elles pintant en ell, per torns, l’etapa de Primària
Finalitzats els processos previs a la pintura del mural, aquest va començar a prendre forma dibuixant-lo amb ceres sobre la paret de 40 m de llargària prèviament decapada, pintada de blanc per l’AFA i convertida en un llenç per a que l’alumnat de l’Escola de Disseny (EASD) contribuïra a la renaturalització del nostre pati seguint, a més a més, la línia d’il·lustradors/es relacionats amb la Natura triats i treballats pel nostre alumnat en l’àrea d’Arts&Crafts.
Ací teniu el vídeo de com va quedar el mural dibuixat i dividit en totes les quadrícules necessàries per poder pintar després.































































