TEI (Tutoria entre iguals)

El TEI és un programa de convivència per a la prevenció de la violència i l’assetjament escolar, és institucional i implica a tota la comunitat educativa. Té com a objectiu bàsic millorar la integració escolar i treballar per una escola inclusiva i no violenta, fomentant que les relacions entre iguals siguen més satisfactòries, orientades a la millora o modificació del clima i la cultura del centre respecte a la convivència, conflicte i violència (física, emocional o psicològica).

Considera la participació activa dels iguals com a elements bàsics del procés de prevenció i intervenció en situacions de violència a assetjament escolar.

El desenvolupamnet del programa implica directament a l’alumnat de  i 3r, cursos on es realitza el TEI. L'alumnat de 5è són tutors emocionals dels de 3r durant tot el curs. Es realizen diferents activitats de convivència entre ells temporalitzades al llarg del curs, on es coneixen i estableixen uns lligams que perduren tota l'etapa educativa.

El nostre centre porta molts anys fent aquest programa i els resultats són força satisfactoris ja que ajuda a:

• Previndre les conseqüències de l’assetjament escolar, personals, educatives i socials.
  • Facilitar el procés d’integració dels alumnes.
  • Crear un referent (tutor/a), per a afavorir l’autoestima i disminuir la inseguretat, d’espais i organitzacions desconegudes.
  • Compensar el desequilibri de poder i forces pròpies de la violència i l’assetjament, des d’una perspectiva preventiva i dissuasòria.
  • Integrar la TOLERÀNCIA ZERO com un signe d’identitat del centre.
TEI