18 mascotas
TOTS SOU GUANYADORS!!!
Proyecto
Primers pasos per a desenvolupar el projecte d’ecoescoles.
1r pas. Creacció d’un grup de treball de mestres al centre: ja està fet. Integració d’Unitats Didàctiques transversals, propostes d’activitats (algunes ja s’han fet i altres estan pendents), etc.
JA ESTÀ FET!!
2n pas. Informar a la comunitat educativa de l’inici del projecte de participació en les ecoescoles: circular informartiva de taula redona 13/02/2020.
JA ESTÀ FET!!
3r pas. Informar a l’alumnat de tot el centre, princpalment a l’alumnat de primària: setmana del 17/02/2020
JA ESTÀ FET!!
4t pas. Configuració del Comitè Media Ambiental (tota la comunitat educativa): 19/02/2020
JA ESTÀ FET!!
5é pas. Realitzar les ecoauditories a les aules de primària, setmana del 24/02/2020 per a veure l’estat del centre: investigació de l’alumnat.
3r cicle JA la FET!! (FALTA de1r A 4t de primària)
6é pas. Configurar un codi de conducta i un Pla d’acció per a treballar al centre de manera permanent.
Del 4 al 9 de maig des de casa
Actividades
Activitas complemtàries
- El nostre hort escolar: plantació, cura, reg, fumigació en productes naturals, etc.
- Reforestació del Clot de Galvany: imatges d’aquest curs 2019/20 (els alumnes de 6é de primària i infantil 5 anys)
- Visita als molins de vent de Crevillent, energia elèctrica renovable.
- Les abelles arriben al CEIP Sanchis Guarner (tot el col·legi)
- Visita al Parc Natural del Fondo (5é de primària)
- Senderisme de 6é de primària al Barranc del Manyac (Santa Pola)
- Els reptils arriben al Sanchis (2n cicle)
- Arreplegada de residus (paper i plàstic) per part d’Ecoembes
El hondo, humedal y parque natural de la Comunidad Valenciana
El nostre col·legi va començar el curs passat (2019-20) un projecte amb el nostre i estimat parc natutal del «Fondo»
Aquest curs ja l’hem introduït en el currículum i estem treballant amb tres projectes:
- En 1r de primària: «Les plantes del Fondo»
- En 2n de primària: «Els animals del Fondo»
- I en 5é de primària «Els ecosistemes»
Donem un pas més per apropar el nostre entorn, la nostra naturaleça i aprende a cuidar el nostre món!!!
Ens apropem als ODS de 2030
CEIP Sanchis Guarner autosostenible
Genially de medio ambiente
Proyecto ecoescuelas
Cus 2019/20
El nostre col·legi ha entrat aquest curs escolar en una concienciació de la comunitat educativa en respetar i millorar el medi ambient i la natura propera i llunyana. Volem contribuir a aturar el canvi climàtic posant les nostres gotetes xicotetes des de el CEIP Sanchis Guarner.
Els eixos del projecte són els següents:
1r. Concienciació del nostre alumnat, famílies i professorat PER ATURAR EL CANVI CLIMÀTIC.
2n Experimentació, vivenciació i aplicació.
3r. Modificació estructurals del centre per a estalviar energia elèctrica, aigua i convertir-lo en un centre autosostenible
Propuestas del comité
Data dela reunió del comité,
Acords:
- Crear un Comité Medi Ambiental (mares/pares, mestres i alumnes) i ecodelegats (dos) per cada aula (representants)
- Convertir el centre, en uno mediambiental, autosostenible i utilitzant energia renovable.
- Modificar la instal·lació elèctrica de la llum: posar sensors en totes les plantes.
- Configurar el codi de conducta per a tot el centre.
- Concurs de mascota 2020. Del 4 al 9 maig de 2020 TELEMÀTICO
Metodología ecoescuelas
Metodología
7 pasos
- Comité mediambiental
- Ecoauditoría
- Pla de acción
- 4 Integración Curricular
- Evaluación
- Informar e implicar
- Codigo de conducta
Novedades
Codis de conductes internacionals:
Clica per a veure: CODIS INTERNACIONALS
Web i vídeos de qué és una escoescola:
Manifiesto de emergencia climática 2019-20
Cuidemos nuestro mundo
Aquest són els eixos fonamentals del nostre projecte, amb l’objectiu de fer el 1r centre autosostenible d’Elx i de la nostra Comunitat Valenciana
Actuacions inmediates (curs 202/21):
- 5 de maig de 2021 (jornada Cientifícate IV), els ecodelegats de 3r a 6é de primària (20 alumnes), impartiran una ponencia a la resta de col·legis d’Elx sobre: reciclatge al CEIP Sanchis Guarner, ecoescola, i dues tallers: paperera reciclada i hotel d’insectes.
- Retirada dels plàstics d’un sol ús.
- Important: retirada de l’amiant del sostre del col·legi i intal·lació de plaques solars (ús d’energia renovable i reducció de CO2 a l’atmosfera)
Ganadores infantil y Primaria
Votaciones de mascola y logo