Projecte Ecoescoles

18 mascotas

Clica per ampliar els guanyadors de cada classe INFANTIL i PRIMÀRIA

Enhorabora a totes i tots els alumnes per la vostra participació

TOTS SOU GUANYADORS!!!

A continuació teniu els les mascotes/logos elegits per cicle:

África Pascual Martínez (Inf 5A) // Marta Vallejo Avilés (1r A)

Lucía Sánchez Márquez (4t B)  //  Joel Roca Palacios (5é A)

Primers pasos per a desenvolupar el projecte d’ecoescoles.

1r pas. Creacció d’un grup de treball de mestres al centre: ja està fet. Integració d’Unitats Didàctiques transversals, propostes d’activitats (algunes ja s’han fet i altres estan pendents), etc.

JA ESTÀ FET!!

2n pas. Informar a la comunitat educativa de l’inici del projecte de participació en les ecoescoles: circular informartiva de taula redona 13/02/2020.

JA ESTÀ FET!!

3r pasInformar a l’alumnat de tot el centre, princpalment a l’alumnat de primària: setmana del 17/02/2020

JA ESTÀ FET!!

4t pas. Configuració del Comitè Media Ambiental (tota la comunitat educativa): 19/02/2020

JA ESTÀ FET!!

5é pas. Realitzar les ecoauditories a les aules de primària, setmana del 24/02/2020 per a veure l’estat del centre: investigació de l’alumnat.

3r cicle JA la FET!!   (FALTA de1r A 4t de primària)

6é pas. Configurar un codi de conducta i un Pla d’acció per a treballar al centre de manera permanent.

Del 4 al 9 de maig des de casa

Activitas complemtàries

• El nostre hort escolar: plantació, cura, reg, fumigació en productes naturals, etc.
  • Reforestació del Clot de Galvany: imatges d’aquest curs 2019/20 (els alumnes de 6é de primària i infantil 5 anys)
  • Visita als molins de vent de Crevillent, energia elèctrica renovable.
  • Les abelles arriben al CEIP Sanchis Guarner (tot el col·legi)
  • Visita al Parc Natural del Fondo (5é de primària)
  • Senderisme de 6é de primària al Barranc del Manyac (Santa Pola)
  • Els reptils arriben al Sanchis (2n cicle)
  • Arreplegada de residus (paper i plàstic) per part d’Ecoembes

El hondo, humedal y parque natural de la Comunidad Valenciana

El nostre col·legi va començar el curs passat (2019-20) un projecte amb el nostre i estimat parc natutal del «Fondo»

Aquest curs ja l’hem introduït en el currículum i estem treballant amb tres projectes:

• En 1r de primària: «Les plantes del Fondo»
  • En 2n de primària: «Els animals del Fondo»
  • I en 5é de primària «Els ecosistemes»

Donem un pas més per apropar el nostre entorn, la nostra naturaleça i aprende a cuidar el nostre món!!!

Ens apropem als ODS de 2030

CEIP Sanchis Guarner autosostenible

Genially de medio ambiente

Ací vos deixem el  Log in  del Concurs de Mascota, logo i codi de conducta. També s’explica la nostra participació Internacional en les ECOESCOLES

Intrucciones en castellano        Instruccions en valencià

Proyecto ecoescuelas

Cus 2019/20

El nostre col·legi ha entrat aquest curs escolar en una concienciació de la comunitat educativa en respetar i millorar el medi ambient i la natura propera i llunyana. Volem contribuir a aturar el canvi climàtic posant les nostres gotetes xicotetes des de el CEIP Sanchis Guarner.

Els eixos del projecte són els següents:

1r. Concienciació del nostre alumnat, famílies i professorat PER ATURAR EL CANVI CLIMÀTIC.

2n Experimentació, vivenciació i aplicació.

3r. Modificació estructurals del centre per a estalviar energia elèctrica, aigua i convertir-lo en un centre autosostenible

Propuestas del comité

Data dela reunió del comité,

Acords:

1. Crear un Comité Medi Ambiental (mares/pares, mestres i alumnes) i ecodelegats (dos) per cada aula (representants)
  2. Convertir el centre, en uno mediambiental, autosostenible i utilitzant energia renovable.
  3. Modificar la instal·lació elèctrica de la llum: posar sensors en totes  les plantes.
  4. Configurar el codi de conducta per a tot el centre.
  5. Concurs de mascota 2020. Del 4 al 9 maig de 2020  TELEMÀTICO

Metodología ecoescuelas

7 pasos

1. Comité mediambiental
  2. Ecoauditoría
  3. Pla de acción
  4. 4 Integración Curricular
  6. Informar e implicar
  7. Codigo de conducta

Codis de conductes internacionals:

Clica per a veure: CODIS INTERNACIONALS

Web i vídeos de qué és una escoescola:

Códigos de conducta

Manifiesto de emergencia climática 2019-20

Proyecto Endesa

El nostre centre participa i presenta el següent projecte en el concurs.

Clica pe a descarregar i vore la nostra participació

Cambio climático: cuidemos nuestro mundo

Cuidemos nuestro mundo

Cuidem el nostre món!!

Aquest són els eixos fonamentals del nostre projecte, amb l’objectiu de fer el 1r centre autosostenible d’Elx i de la nostra Comunitat Valenciana

Actuacions inmediates (curs 202/21):  CEFIRE Elx

1. 5 de maig de 2021 (jornada Cientifícate IV), els ecodelegats de 3r a 6é de primària (20 alumnes), impartiran una ponencia a la resta de col·legis d’Elx sobre: reciclatge al CEIP Sanchis Guarner, ecoescola, i dues tallers: paperera reciclada i hotel d’insectes.
  2. Retirada dels plàstics d’un sol ús.
  3. Important: retirada de l’amiant del sostre del col·legi i intal·lació de plaques solars (ús d’energia renovable i reducció de CO2 a l’atmosfera)

Ganadores infantil y Primaria

Enhorabona // Enhorabuena

Guanyadora d’Infantil                               Guanyadora de primària

ÁFRICA PASCUAL MARTÍNEZ (INFANTIL 5A)          NORA MARTÍNEZ GUEVARA  (6é B)

Revisa Tinglar

🎉Congratulations | Feliz cumpleaños kawaii, Feliz cumpleaños ...

Gracias a ustedes, incondicionales – Primer Día

Votaciones de mascola y logo

CONCURS DE MASCOTA i LOGO 2020
En breu cada tutor vos enviarà un formulari per omplir i fer les votacions!!
Mil gràcies xiquetes i xics del Sanchis, la vostra participació sempre és la millor.
El teu tutor/a
  Clica en cada classe per a veure