Dia de la Pau

Manifiesto

EL CALDER DELS DESITJOS

MANIFEST PER LA PAU – 30/1/2020

Bon dia a tots i totes. Buenos días a todas y todos y Good Morning to everyone.

Com cada 30 de gener celebrem el «dia escolar per la Pau i la No violència». I aquest matí ens reunim al voltant del CALDER DELS DESITJOS per a realitzar el nostre manifest per la PAU per a intentar construir un món un poc millor.

Todas las personas somos responsables de que el mundo sea cada día más justo, más seguro, más pacífico y más tolerante. Es un deseo que se puede hacer posible si trabajamos conjuntamente, si cada día hacemos un paso adelante para conseguirlo. Desde los detalles más pequeños, como no insultar, no pelearse y, sobre todo, poner la palabra por encima de las peleas y la agresividad.

No busquem la pau quan diem als altres:

– Tu no jugues,

– No vull seure al costat teu,

– Ells han començat primer,

– No eres el meu amic o amiga,

– No estàs convidat al meu aniversari…

Pero estamos aquí para recordaros que la paz no se celebra sólo un día, sino que se debe tener presente todo el año y que podemos construirla día a día, paso a paso y entre todos.

Aquests petits passos cap a la pau es podem fer a casa, a l’escola, al carrer…, resolent els conflictes amb el diàleg, relacionant-nos amb les persones des del respecte, intentant conèixer què pensen, què senten… i com som, i mai des de la sospita i els prejudicis.

Podemos:

– Dar un BESO, un ABRAZO o una SONRISA a quien la necesite.

Comprender que no todos somos iguales pero que todos somos valiosos y valiosas, y por eso pedimos: AMOR Y RESPETO.

– Averiguar que hi ha darrere d’un mal humor o unes males paraules i intentar posar-se al lloc dels altres, amb ALEGRIA i SOLIDARITAT,

– Pedir disculpas y hacer las PACES.

– Y ofrecer AMISTAD Y AYUDA.

I ara llançarem al Calder tots aquest desitjos per tal que es facen realitat.

Empieza Infantil 3 años con: BESOS

Ahora se levantará infantil 4 años con: ABRAZOS

Segueix Infantil 5 anys amb: SOMRIURES

Primero de Primària nos ofrece: LOVE.

A continuacion viene 2º con ALEGRIA.

El desig de 3r és: AMISTAT.

Ara li toca el torn a 4t amb RESPECT

Los alumnos de 5º quieren pedir SOLIDARITY

I per acabar, 6é us desitja a tots i totes molta: PAU

Com alumnes de sisé, ha sigut un plaer compartir amb vosaltres en el nostre últim any al col·le este dia de la PAU, i esperem que quan no estigam nosaltres, continueis dando besos y abrazos siempre con una sonrisa, compartiendo, perdonando cuando toque, demostrando vuestra amistad y amor con mucha ilusión y respeto.

L’alumnat del Sanchis Guarner