Inserció SIM i posada en marxa Lenovo Smart Tab M10

En una segona fase de distribució de tauletes, s’han distribuït tauletes de la marca Lenovo. Són les tauletes Lenovo Smart TAB M10. A continuació s’incorporen les instruccions per a la inserció de la targeta SIM i la posada en marxa de les mateixes.

Elements dels quals disposem

Els elements que es distribueixen són:

  • La targeta SIM per a tenir connexió a internet. És de color blanc. Ja està pretallada i amb els dits treiem amb molta cura la targeta SIM.

  • Informació del PIN de la targeta SIM.
  • Informació del PUK de la targeta, que és el que ens demanaria si ens equivoquem en el codi PIN erroni diferents vegades.
  • Agulla per a extreure la safata on s’acopla la targeta SIM.

  • Tauleta.

Tauleta i acoblament.
  • Acoblament de la tauleta amb suport extraïble.

  • Font d’alimentació.

Descripció de la tauleta

1. Botó ON/OFF.

2. Botó VOLUM.


3. Altaveus.

4. Auriculars.

5. USB.

6. Micròfon.

7. Safata de targeta SIM.

8. Càmara.

Com inserir la targeta SIM a la tauleta

1. Abans d’utilitzar la tauleta, deurem carregar la bateria. Per a fer-ho, s’ha de col·locar a l’acoblament i connecar-lo a la corrent elèctrica.

2. Encenem la tauleta.

3. Agafem la targeta SIM que ens han facilitat i que haurem tret prèviament.

4. Pressionem amb l’agulla en el forat de la safata on haurem de posar la targeta SIM.

IMPORTANT: Hem d’anar amb compte i NO inserir l’agulla en l’orifici del micròfon. Si ho fem, es danyarà la tauleta de forma permanent.

5. Posem la targeta SIM a l’orifici més petit del suport assegurant-nos que queda ben encaixada.

6. Posem la targeta SIM posada en la seva safata a la ranura de la tauleta i la introduïm totalment amb molt de compte.

7. Una vegada introduïda la targeta SIM, se’ns demanarà el PIN d’aquesta, per a poder desbloquejar la tauleta i començar a utilitzar-la.

Tauleta preparada per al seu ús

Després d’introduïr el codi PIN de la targeta SIM, ja tindrem connexió a internet mitjançant la nostra tauleta per a poder començar a utilitzar-la.

Bones pràctiques a Webex

Amb la finalitat de poder ajudar-vos en la configuració de les ferramentes que s’oferim dins del pla MULAN i recomanar-vos bones pràctiques d’ús, tenim dos tips que us poden interessar:

  • L’aplicació d’escriptori Webex utilitza el micròfon de l’equip per a detectar dispositius de vídeo propers. Si volem impedir que el micròfon estigui sempre activat, desactiveu la casella a preferències -> sistemes de vídeo. Quan vagis a connectar-te, activa-ho de nou.
  • L’aplicació d’escriptori Webex pot integrar el calendari d’altres ferramentes o utilitzar únicament el de reunions Webex. A preferències -> calendari cada usuari decideix la seva elecció.

A més, us recordem que abans de compartir contingut per Webex (l’escriptori principalment), comproveu les aplicacions que tingueu obertes, amb la finalitat d’evitar sorpreses.

Assignació sales Webex als centres educatius

Amb motiu de l’ampliació del Pla MULAN (fase II), s’ha procedit a la creació d’un compte WebEx per a cada centre educatiu. D’aquesta manera e.s podrà mantindre un contacte més pròxim amb l’alumnat i realitzar les reunions de coordinació que necessiten entre el professorat. Podreu trobar el manual de funcionament d’aquesta “sala” en el següent enllaç.

Inserció targeta SIM i posada en marxa de la tauleta

Les tauletes que porta associades el pla MULAN estan començant a arribar als seus destinataris. S’han repartit fins al moment 3533 unitats. La SIM s’activarà entre les 24/36 hores posteriors a haver-se rebut. És per l’anterior que, en aquesta entrada i per a facilitar-vos una mica la posada en marxa de la tauleta, us facilitem un manual per a la inserció de la targeta SIM i posada en marxa d’aquesta.

1. Procediment

1.1. Elements dels quals disposem

Els elements que ens distribueixen són:

  • La targeta SIM per a tindre connexió a internet: És de color blanc. Ja està pretallada i amb els dits la traiem amb cura.

  • Informació del PIN de la targeta SIM: Sabrem el codi PIN rascant sobre la imatge PIN.
    Informació del PUK de la targeta, que ens ho demana quan introduïm el codi pin erroni diverses vegades.
  • Agulla per a extraure el suport on es posa la targeta SIM.
  • Tauleta
Targeta SIM i agulla

1.2. Com inserir la targeta SIM en la Tauleta

  1. Encenem la Tauleta.
  2. Agafem la targeta SIM que ens han facilitat i que haurem tret prèviament.
  3. Pressionem amb l’agulla en l’orifici de la Tauleta indicada, per a extraure el suport on es posa la targeta SIM.

4. Traiem de la ranura de la Tauleta, el suport on haurem de posar la targeta SIM.

5. Posem la targeta SIM, de color blanc, en l’orifici més xicotet del suport. Assegurant-nos que queda ben encaixada.

6. Portem la targeta SIM posada en el seu suport, a la ranura de la Tauleta i la introduïm totalment amb cura.

7. Una vegada introduïda la targeta *SIM, ens demanarà el PIN d’aquesta, per a poder desbloquejar la Tauleta i començar a utilitzar-la.

Introduïm el codi PIN:

Sabrem el codi PIN rascant sobre la imatge “PIN”.

1.3. Tauleta preparada per al seu ús

Després d’introduir el codi PIN de la targeta SIM, ja tindrem connexió a internet a través de nostra Tauleta per a poder començar a utilitzar-la.

Ampliació del pla MULAN amb 3000 noves aules virtuals

La Conselleria d’Educació, en coordinació amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DGTIC), ha iniciat una segona fase d’ampliació de serveis del pla ‘MULAN’ (model unificat lectiu d’activitats no presencials) per a la formació a distància de l’alumnat després de les vacances de Pasqua.

La plataforma de videoconferències en directe WebEx, desenvolupada per CISCO en col·laboració amb Telefónica, està obtenint bons resultats de funcionament i interacció en Batxillerat i FP, en què està activada des que va arrancar el pla ‘MULAN’ de formació a distància pels efectes de la COVID-19 amb el tancament dels centres educatius.

Batxillerat i FP estan utilitzant l’eina amb 20.000 aules virtuals en tots els instituts públics i els centres concertats que han sol·licitat aquest suport que dona la Conselleria.

A partir de demà s’activaran de forma progressiva 3.000 noves aules virtuals en la plataforma WebEx i, d’aquesta manera, també estarà a disposició de col·legis públics d’Infantil i Primària, centres d’educació especial, escoles oficials d’idiomes, centres de Formació de Persones Adultes i conservatoris professionals de música i dansa.

Els centres educatius que s’incorporen al servei també tindran aquesta eina perquè es puguen realitzar reunions en línia amb l’alumnat per videoconferència i reunions de treball del professorat a distància.

La plataforma AULES, també per a Primària

Cal recordar que amb l’activació del pla ‘MULAN’ es van establir diferents eines per a treballar a distància segons l’etapa educativa.

En Infantil i Primària, la formació a distància va començar amb Webfamília i el portal Mestreacasa. De forma progressiva, durant els pròxims dies, els CEIP també podran utilitzar la plataforma AULES.

Les diferents etapes educatives s’han incorporat de manera escalonada a AULES, que ha quadruplicat la seua infraestructura de servidors.

Nous ensenyaments i funcionalitats en AULES

Seguint el calendari establit en el pla MULAN, des de hui pot accedir a la plataforma AULES l’alumnat de les Escoles Oficials d’Idiomes, a més de l’alumnat d’ESO, Batxiller i FP que ja tenia accés prèviament.

El professorat de tots eixos ensenyaments pot, a més, crear noves aules virtuals i inscriure a l’alumnat corresponent.

Canvis i recomanacions AULES

En AULES s’han realitzat els següents canvis:

ASPECTE GRÀFIC: Xicotets canvis destinats a facilitar l’accés i millorar el rendiment. Així, els cursos es mostraran en l’àrea personal amb una llista senzilla en compte de les icones.

CREACIO DE NOUS CURSOS: Deshabilitat fins a comprovar el bon rendiment del sistema, espereu nous avisos.

MISSATGERIA: Deshabilitada. Podeu enviar missatges privats a l’alumnat afegint l’activitat “diàleg” en un curs.

APP MÒBIL MOODLE: Temporalment està deshabilitada, es farà l’avís quan torne a funcionar.

REGISTRE: El registre d’activitat de l’alumnat també està deshabilitat. És pot comprovar l’hora d’entrada més recent al llistat d’usuaris inscrits

Us recomanem:

  1. Realitzar l’activitat docent en les hores de menor afluència de la plataforma, es a dir, preferentment fora de l’horari de 9 a 15 h., de manera que la publicació i correcció de tasques siga més àgil.
  2. Recordar que en cas que es presente algun entrebanc amb l’ús de l’APP, és possible accedir a Aules també des de qualsevol navegador del mòbil o la tauleta.

Parada d’AULES, per ampliació i millora de la plataforma

Durant la vesprada de demà diumenge dia 29 es procedirà a realitzar una ampliació dels servidors d’Aules. El procediment obliga a realitzar una parada de la plataforma, que estarà inaccessible entre les 13.00 hores del diumenge i les 8.00 hores del dilluns.

Es realitzaran també uns xicotets canvis en l’aspecte gràfic de la plataforma, destinats a facilitar l’accés de l’alumnat a les diferents aules virtuals i a millorar el rendiment. Així, els cursos es mostraran en l’àrea personal amb una llista senzilla en lloc de les icones que es mostren ara.

I dues recomanacions: la primera, fer les tasques docents en les hores de menor activitat de la plataforma, de manera que la publicació i correcció de tasques siga més àgil. I la segona, recordar que en cas que es presente algun problema o dificultat amb l’ús de l’aplicació per a dispositius mòbils, és possible accedir a Aules també des de qualsevol navegador del mòbil o la tauleta.

Calendari implementació ferramentes pla MULAN

El calendari d’incorporació progressiva a les diferents eines del pla MULAN serà el següent:

  •  El dimecres 25 de març s’obri la plataforma AULES per a tot el professorat d’ESO, Batxillerat, EOI i FP amb la possibilitat de crear noves aules virtuals. S’obri també a l’alumnat d’FP semipresencial.

    S’inicia la càrrega massiva de professorat en el procediment de familiarització del professorat amb l’eina WebEx, que s’estendrà fins al dia 30.

  • El divendres 27 de març s’obrirà AULES a l’alumnat d’ESO per a poder fer avaluacions i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que hi entre, preferiblement, en horari de matí.
  • Entre el divendres 27 de març i dilluns 30 de març es produirà la càrrega massiva de totes les famílies amb fills i filles escolaritzats, que disposen d’adreça de correu electrònic registrada en el sistema ITACA, en el portal de comunicacions Web Família.
  • El dilluns 30 de març serà el primer dia d’obertura de WebEx a l’alumnat. I podran iniciar les classes en línia en directe.
  • El dimarts 31 de març s’obrirà AULES a l’alumnat de Batxillerat per a poder realitzar avaluacions i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que entre en aquesta plataforma en horari de vesprada.
  • El dijous 2 d’abril s’obrirà AULES a l’alumnat de Formació Professional per a poder fer avaluacions i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que entre en aquesta plataforma en horari de vesprada.
  • El divendres 3 d’abril s’obrirà AULES a l’alumnat d’Escoles Oficials d’Idiomes i al seu professorat per a poder realitzar avaluacions i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que entre en aquesta plataforma en horari de vesprada.