Hort Escolar

El nostre HORT ESCOLAR funciona des del curs 2010-2011.

El primer que fem al començar el curs escolar és reunir-se la Comissió de l’Hort, formada per membres de la Comunitat Educativa.

En eixa reunió es parlen de moltes coses:

• Quins productes plantarem.
  • Quins eren els millors dies per fer la plantació.
  • Com distribuir l’espai.
  • On plantar cada producte.
  • Com fer compost.

El projecte es du a terme  al llarg de tot el curs escolar fent les següents activitats:

• PLANIFICACIÓ: reunió inicial.
  • PLANTAR: tot l’alumnat del centre ix per torns a plantar cebes, encisams, faves, etc.
  • REGAR I NETEJAR L’HORT: cada dijous a les 9.00 h. del matí, dos alumnes de cada classe, des dels 2 anys fins a 6é, ixen a l’hort a regar i netejar les ortigues o males herbes que creixen al voltant dels productes.
  • FER COMPOST: tots els membres de la comunitat educativa poden dur de casa restes orgàniques de menjar i depositar-ho en un cabàs que tenim habilitat. També es poden deixar allí les pells de la fruita que es generen a l’hora de l’esmorzar. Una vegada cada dos setmanes aproximadament, es prepara el compost a la compostera que tenim. Participem dins del programa “compostaescola” organitzat per COR.
  • COLLIR: quan és el temps adequat, l’alumnat recull els productes obtesos.
  • FER UN TAST: a l’hora del pati, es fa una xicoteta degustació d’allò que hem collit a l’hort.

A més, sempre estem oberts a xerrades sobre ecologia, reciclatge entre altres per conscienciar a l’alumnat de la importància de cuidar el nostre entorn.