Recomanacions
Davant del descobriment d'un problema o fallada, hem de tindre en compte els punts següents:
- El primer objectiu d'un informe de fallada és permetre que el programador veja la fallada per si mateix. Si no podeu fer que el programa falle davant d'ell, doneu-li instruccions detallades perquè ell mateix puga fer que falle.
- Si açò no produeix efecte, i el programador no pot veure'l fallar per si mateix, el segon objectiu de l'informe de fallada és descriure el que va fallar. Descriviu-ho tot en detall. Descriviu el que heu vist i el que esperaveu veure. Preniu nota dels missatges d'error, especialment quan continguen nombres.
- Quan l'ordinador faça qualsevol cosa inesperada, pareu-lo. No feu res fins que estigueu tranquil i no feu res que cregueu que és perillós.
- Per tots els mitjans, intenteu diagnosticar el problema vós mateix si cregueu que podeu, però si ho feu, informeu també dels símptomes.
- Prepareu-vos per a proporcionar informació addicional si el programador la demana. Si no la necessitaren no la demanarien. No és que siguen tortuosos. Tingueu els números de versió preparats, perquè probablement caldran.
- Escriviu de manera clara. Escriviu el que voleu dir i assegureu-vos que no es pot mal interpretar.
- Per damunt de tot, sigueu precís. Als programadors els agrada la precisió.
Extret de Cómo informar de fallos de manera efectiva amb llicència OpenContent.
Altres recomanacions:
Podeu veure també els 10 consells del bloc de Manuel Pereira.
Suport
El procediment natural quan alguna cosa ens falla en l'aula d'informàtica és el d'informar el responsable de l'aula. Aquest al seu torn, en funció de la gravetat de la fallada o problema, el redirigirà al coordinador TIC del centre o ho resoldrà directament. El coordinador TIC valorarà si obri una incidència en el SAI o soluciona el problema ell mateix.
Quan tingueu un dubte sobre com usar alguna cosa relacionat amb LliureX o com configurar alguna cosa en particular, podeu acudir a la wiki de LliureX, al curs LliureX d'autoformació en línia per a la tasca docent o als fòrums de LliureX.