OLIMPÍADA MATEMÀTICA ESPANYOLA 2022

MEDALLA DE PLATA

GUANYADOR OLIMPÍADA MATEMÀTICA ESPANYOLA

Jordi Herrero Martínez, alumne del nostre centre de segon de Batxillerat Científic, ha aconseguit una medalla de plata en la LVIII Olimpíada Matemàtica Espanyola.

A la prova que es va realitzar els dies 1 i 2 d’abril de 2022, hi participaren un total de 77 finalistes (11 xiques i 66 xics) classificats des de les fases autonòmiques (amb aproximadament 5000 participants).

Es tracta de resoldre sis problemes en dues sessions de tres hores i mitja de durada cadascuna, proposats per un tribunal de la Real Societat Matemàtica Espanyola.

La Olimpíada s’ha realitzat este curs en Santa María de La Rábida (Huelva), en la seu de la Universitat Internacional d’Andalusia (UNIA).

Si voleu veure els enunciats de la sessió 1 i la sessió 2 punxeu. I si voleu veure la resolució que ha donat Jordi a un dels problemes punxeu ací.

Jordi té actualment setze anys, va realitzar els seus estudis de primària en el CEIP Sant Vicent Ferrer de Llíria on va destacar en cada curs pels seus bons resultats acadèmics. Va continuar els estudis de secundària a l’IES Laurona. Actualment acaba segon de Batxillerat Científic, li queda un trimestre.

La formació de Jordi a banda de la que li han possibilitat el dos centres educatius i que ha aprofitat de manera excel·lent, s’ha completat per altres vies. Com són la participació en el projecte ESTALMAT (Estímul del talent matemàtic) de la Real Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals, diversos cursos de Matemàtiques a l’estiu (Barcelona Math Summer Camp, Escola Internacional de Matemàtiques EIVM) i la via que té més mèrit, la autodidacta; Jordi ha resolt des de ben menut problemes matemàtics que ha anat trobant per llibres, per internet (de diversos concursos matemàtics), el calendari matemàtic de la SEMCV o que li han facilitat professors.

Per altra banda des del segon cicle de primària Jordi va començar a participar en les Olimpíades Matemàtiques de la Comunitat Valenciana organitzades per la Societat Al-khwarizmi i va continuar en ESO, també en les proves Cangur, l’Open Matemàtic, en concursos que s’organitzen online (l’Olitele, problemes a contrarellotge,...), en tots els concursos ha quedat sempre en els primeres posicions.

En tercer d’ESO de manera extraordinària li van concedir participar en la Olimpíada Matemàtica Espanyola ja que és per a alumnat de batxillerat. Tant en tercer com en quart va obtenir el segon premi en la fase local per la UPV, i el curs passat va arribar a la fase nacional on va obtenir medalla de plata, este curs ha repetit medalla.

ESTALMAT i la participació exitosa en aquests concursos li han permés conèixer professorat universitari, i relacionar-se amb xics i xiques amb el seu perfil, i els mateixos interessos i inquietuds.

Des de la discreció, Jordi ha dedicat hores a treballar de manera disciplinada, amb constància i perseverança, sense perseguir la immediatesa, simplement pel gust, pel plaer de resoldre un repte, un problema, una dificultat. Des de la responsabilitat i l’esforç ha compaginat els seus estudis amb la dansa, disciplina en la que també brilla. Sempre amb el patiment de no poder dedicar suficient temps, la falta de temps per poder preparar-se més, però alhora sempre obtenint resultats excel·lents.

De tot el camí recorregut fins ara, Jordi s’ha de sentir orgullós, i també la seua família que l’ha acompanyat i guiat.

Jordi vol continuar entrenant i millorant eixes privilegiades capacitats que té cap a les Matemàtiques. Està a punt de prendre un nou camí que l'endinsarà en el món universitari, de segur que amb molt d’èxit.

Des del centre el felicitem i li donem l’enhorabona.