noticia_Viaje_a_Paris_2019

KA 219 «Inclusion through farming»

Diari de viatge a PARÍS

DIA 1.- Diumenge 24 de març de 2019

Ací tenim la primera foto!. Ahir aprofitarem la vesprada per pujar al Sacre Coeur i passejar per barri bohemi de Montmartre a l’espera de començar demà amb les activitats planificades per les companyes franceses.

DIA 2.- Dilluns 25 de març de 2019

Primer dia d’activitats. Després d’un trajecte de quasi dues hores en metro, tren i a peu arribem al «Lycée des métiers Armande de Guillaumin« en Orly, ciutat a prop de París. Ens han donat la benvinguda amb un concert i unes classes pràctiques de percusió amb instruments molt singulars.

Es nota que els protagonistes valladins estan un poc nerviosets i els costa d’eixir a escena però a poc a poc la cosa va canviant. «Le lycée» és un centre d’FP on es desenvolupen un fum de cicles de cuina, perruqueria, estètica… Després de dinar toca fer tallers i per tant els valladins se separaren formant part de diferents grups multiculturals per tal de treballar aspectes relacionats amb la jardineria com plantació de tomaques, encisams, tècniques de compostatge…

Ara són les 21:30 i estem xarrant tranquil·lament en un Quick (Mc Donals francés), al costat del famós Mouline Rouge. Estem tots cansats i els peus parlen per ells a soles. Aquesta vesprada hem fet molts quilòmetres visitant Notre Dame, el Panteó i la Sorbone, la universitat més prestigiosa de tot París i passejant pels carrers du Quartier Latin

DIA 3.- Dimarts 26 de març de 2019

Segon dia consecutiu que tornem a l’escola de les amfitriones, aquesta vegada per conéixer de prop un projecte internacional anomenat «Flower of change» el qual consisteix a utilitzar els envasos de botelles de plàstic i convertir-los en flors. El seu impulsor, Pierre Estéve ens ha explicat el procés de creació de flors i més tard hem visitat l’espai anomenat Le CRAPO, un vertader centre de reutilització i reciclatge d’objectes variats que ens ha sorprés gratament a tots.

Ja de vesprada, i amb encara amb el cansament del dia anterior,  hem passejat breument per les Invalides, el gran pont d’Alejandro III i la place de la Concorde amb el seu Obelisc entre altres.

DIA 4.- Dimecres 27 de març de 2019

Hui ha sigut un dia per a recordar durant molt de temps. Hem començat amb un passeig en un dels famosos Bateaux Mouches pel Senna per a després fer una visita guiada pel casc històric de la capital francesa. Després d’un dinar consistent (agraït pels nostres protagonistes) tocava visitar un dels monuments més fotografiats del tot el món, l’arxiconeguda Torre Eiffel

Després d’unes cues interminables hem arribat al nostre objectiu, i tenim tota París als nostres peus. Per últim, el dia ha acabat (ja de nit) amb l’Arc de Triomf, Els Camps Elisis i tornada a la Plaça de la Concòrdia per tal d’agafar el metro i tornar totalment esgotats a l’alberg. Dia aprofitat.

A les 11 de la nit ja estan tots dormint i demà ens espera Versalles.

DIA 5.- Dijous 28 de març de 2019

Si parlem de jardins en França, hem de parlar de Versalles, i aquesta és la destinació de huí. De bon matí arribem a l’estació i a peu arribem a una extensa zona de cultiu de llegums i verdures creada pel rei Lluís XIV, on un guia ens explica l’organització d’aquesta i mil i una històries que mai oblidarem, sobretot quan mengem figues. Pregunteu, pregunteu…

Després de dinar, 12’15 del matí, visitem l’impressionant Palau i els extensos jardins fins que l’expedició valladina juntament amb la francesa abandonem Versalles per a tornar a Orly, sopar i assistir convidats a una obra de teatre en castellà i català (subtitulada en francés) anomenada «més enllà» de La compagnie des hommes. Una vegada acabada l’obra podem comentar-la amb el mateix director i els actors que l’han interpretada sense que Rosa haja de traduir.

Ha sigut un dia complet, però ha pagat la pena. Són les 11 de la nit i entrem a l’alberg. No us direm com estem de cansats.

DIA 6.- Divendres 29 de març de 2019

Hui és l’últim dia i ens espera la ciutat de les ciències francesa. Encara que només hem estat 2 hores dins d’ella hem realitzat activitats interactives al seu interior. A l’hora de dinar hem gaudit d’un menú d’etiqueta en un lloc especial, el restaurant de la Philharmonie de París amb unes vistes privilegiades de la capital.

Ja de vesprada toca acomiadar-se dels grups de França i Saint Martin i afrontar l’última vesprada a París. A petició popular visitem els voltants del museu del Louvre, L’Òpera, L’esglèsia de la Madeleine i La Plaça Vendôme. Ja a la nit, i després de sopar toca acomiadar-se de la resta de grups i anar a dormir. El despertador sonarà a les 5.45, i 6 hores després ja estarem de nou a la terreta amb un fum d’anècdotes per contar.