Exención FCT

TRÁMITE_EXEMPCIÓN FCT

– EXEMPCIÓ DEL MÒDUL DE FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL (FCT)

L’alumnat que cursa un cicle formatiu i que acredite degudament els requisits pot beneficiar-se de l’exempció, seguint allò que s’ha indicat en les ordres de més avall. (veure apartat de Normativa)

Podrà determinar-se l’exempció total o parcial del mòdul professional de FCT per la seua correspondència amb la pràctica laboral, sempre que s’acredite, almenys, un any a temps complet o el seu equivalent a temps parcial, d’experiència relacionada amb els estudis professionals que permeten demostrar l’adquisició de les capacitats corresponents al mòdul professional de FCT.

Com es sol·licita:

Després de formalitzar la matrícula d’este o fora del període de matrícula, sempre amb una antelació mínima de 30 dies hàbils a l’inici previst de les pràctiques.

Presentant en la SECRETARIA DEL CENTRE docent la documentació següent:

• Sol·licitud dirigida al titular o a la titular de la direcció del centre docent, degudament omplida segons el model oficial.

Model de Sol·licitud

• Acreditació de tindre experiència laboral almenys d’un any a temps complet o el seu equivalent a temps parcial, relacionada amb el cicle formatiu que es cursa, que es justificarà aportant de manera acumulativa els documents següents:
    • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de la mutualitat laboral a què estiga afiliat o afiliada, on conste l’empresa, la categoria laboral, el grup de cotització i el període de contractació, o si és el cas, el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms, o sinó en qualsevol altre mitjà de prova admés en dret.
    • Certificació de les empreses on haja adquirit l’experiència laboral,en la qual conste específicament la duració del contracte, les activitats exercides i el període de temps en què s’ha realitzat l’activitat. En el cas de treballadors o treballadores per compte propi, certificació d’alta en el cens d’obligats tributaris, així com la declaració de l’interessat o interessada de les activitats més representatives.
    • Quan les empreses o entitats a què es fa referència en el paràgraf anterior hagen cessat en la seua activitat i siga impossible obtindre les certificacions mencionades anteriorment, l’alumne o alumna aportarà la documentació que acredite el cessament de l’activitat de l’empresa o entitat, junt amb una declaració jurada on es descriguen les activitats exercides en esta empresa o entitat.

Correspon a la direcció del centre reconeixer les exempcions establides i la resolució (concessió o denegació) es notificarà en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la presentació de la sol·licitud.

——————————————————————————————————————————————-