noticia_Exposición Refugiados_2018

EXPOSICIo «ENTRE EL TAÜT I LA MALETA»

La realitat que en l’actualitat viuen els refugiats de Síria es digna de considerar-se diàriament. L’alumnat de l’IES de Vallada ha estat visitant durant les darreres setmanes l’exposició «Entre el taüt i la maleta», que en forma de cartells ens va enviar la Generalitat Valenciana. En una activitat realitzada a les tutories l’alumnat ha compartit l’experiència sobre el que aquestes imatges els han suscitat.

D’entre les imatges podem destacar aquelles que es fan ressò de les dolentes benvingudes que reben els refugiats, no sols per part de la ciutadania, sinó també pel paper de menyspreu que adopten alguns governs. Algunes sota el títol «Jo tenia una vida» o «mort dolenta» han fet reflexionar l’alumnat sobre les pèrdues en les quals es veuen immersos els refugiats.

La guerra de Síria, junt a la pobresa i el canvi climàtic representen els màxims exponents d’aquest fenomen migratori, el qual representa la major crisi de desplaçament des de la II Guerra Mundial, segons les dades oficials.

IMATGES