Calendari d’admissió i matriculació ESO-BATX per al curs 21/22

admissioESO-BAT

– La presentació de sol·licituds d’admissió en ESO i Batxillerat serà del 3 al 14 de juny i la matriculació del 26 al 29 de juliol

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV (consultar) el calendari d’admissió i matriculació per al curs 2021-2022 dels nivells d’Infantil, Primària, ESO i Batxillerat.

En ESO i Batxillerat les famílies utilitzen aquest procediment en menor mesura, ja que el fan servir només per a canviar els fills i filles de centre educatiu per diferents raons com, per exemple, pel canvi de residència d’una població a una altra.

El procés d’admissió és el primer tràmit que es fa per a l’escolarització per primera vegada o per a sol·licitar canvi de centre educatiu. El realitzen les famílies i se centra a aportar tota la informació i posar les opcions dels centres preferents per a poder fer la baremació i la determinació del centre educatiu on s’escolaritzen els fills i filles.

Aquest procediment va presentar l’any passat una novetat rellevant, pel fet que la gran majoria de les famílies realitzaren aquest tràmit de manera telemàtica en l’espai web ‘telematricula.es’.

Aquesta tramitació, que va crear Educació de la Generalitat per a donar solució a un procediment marcat per la pandèmia i l’estat d’alarma, va resultar molt beneficiosa i pràctica a les famílies. Fruit d’aquesta experiència s’ha consolidat i s’ha establit com a l’opció preferent per a realitzar aquest tràmit a partir d’ara.

En aquests moments, la Conselleria està treballant en l’actualització de ‘telematricula.es’ i l’espai web estarà habilitat perquè estiga en funcionament en el calendari previst d’admissió que s’ha assenyalat.

L’espai web inclourà tota la informació per a realitzar el procediment d’admissió telemàtic, així com les respostes per a les preguntes freqüents que puguen sorgir per a fer el tràmit. En breu s’informarà en detall al respecte.