Imatges per recordar del Cabanyal-Canyamelar

La ruta pel barri realitzada per l’alumnat i el professorat de 1r d’ESO ha començat visitant els col·les del nostre alumnat, Mare Nostrum, Grisolia, Sant Pere. Hem portat cartes manuscrites escrites pels alumnes de 1r per als seus profes de primària. A més, hem descobert els murals duts a terme per il•lustradors valencians actuals, com el que s’ha inaugurat fa poc en homenatge a José Segrelles. També hem vist el Mural del projecte Dones de Ciència dedicat a Sofia Kovalévskaia @ies_serpis.

També hem visitat l’Observatori del Canvi Climàtic, la fàbrica de gel, la llotja de pescadors i l’atelier dels bous. Ha sigut un matí molt calorós, però ens hem regat amb aigua de les fonts i hem pres gelats refrescants.

ERASMUS + A FIRENZE. LICEO TECNICO SALVEMINI-DUCA D’AOSTA

Entre els dies 27 d’abril i 2 de maig hem viatjat a la ciutat de Florència amb 20 alumnes de 1r de Batxillerat, més o menys al 50% distribuits entre Socials-Humanitats i Ciències amb la cobertura del programes d’intercanvi Erasmus+. El viatge s’ha inscrit en el marc d’un intercanvi amb els homònims alumnes del Liceo Tecnico Salvemini-Duca d’Aosta.

Alumnes de castellà amb un nivell heterogeni pel que fa a la llengua espanyola. Per la incidència de la pandèmia de covid no ens hem allotjat a les cases de les famílies italianes i hem optat per una novedosa fórmula d’allotjament per a tractar-se d’un grup d’alumnes. Hem llogat 5 apartaments cèntrics on els alumnes han hagut d’aprendre a gestionar les faenes habituals d’una casa: compra, cuina, neteja i convivència. Aquest aprenentatge s’uneix a tota la resta d’aprenentatges que l’activitat tractava d’aportar.

-Un treball continuat en grups mixts italo-espanyols des del mes de novembre per a redactar presentacions sobre diferents aspectes de la realitat històrica i sociocultural d’Itàlia i espanya en referència als objectius de l’Agenda 2030.
-Un treball de camp en les visites als principals museus i edificis de la ciutat. Un treball de comunicació amb els corresponents alumnes italians que requereix adaptació i flexibilitat.
-Un treball sobre la llengua anglesa o francesa, en les quals, en el cas dels nostres alumnes, han hagut d’exposar en el Liceo Duca d’Aosta les presentacions preparades durant els mesos anteriors.
-Un treball d’adaptació a l’alimentació no vigilada per les seues famílies, cosa que s’ha convertit en un tema principal entre els adolescents actuals.
-Un treball de flâneurs a la ciutat de Florència, descobrint racons amagats i gaudint de meravelloses vistes.Un treball de convivència amb els professors responsables.
-Un treball d’adaptació al viatge amb persona amb problemes de mobilitat, ja que una de les alumnes anava amb cadira de rodes per motius de salut. Tots en aquest sentit hem col·laborat i contat també amb la molt bona predisposició de l’alumna. La gestió del grup ha estat fàcil, tot i ser un grup d’adolescents que tenen les seues peculiaritats i formen un grup, amb tot el que això suposa respecte al moviment per la ciutat.


Les relacions esablertes amb els alumnes Italians han estat satisfactòries i, amb els mitjans de comunicacio tan fàcils disponibles en l’actualitat, de seguida s’ha establert un diàleg entre les dues comunitats que ha anat més enllà dels dies de viatge.

Les virtuts d’aquest tipus d’activitats són moltes i resulten molt útils per conéixer gent d’altres països i establir vincles entre nosaltres, els europeus. Molts dels alumnes han aprés rudiments de l’italià i altres han descobert les ganes d’estudiar-lo de forma seriosa

Aprendizaje informal en Florencia

Durante la semana del 27 de abril al 2 de mayo de 2022 un grupo de alumnado de 1º de Bachillerato ha tenido la oportunidad de participar en un intercambio escolar en el contexto del Programa Erasmus+ del centro 2021-22.  El intercambio se producía con el alumnado del centro educativo Salvemini Duca d’Aosta de Florencia. Dejo de lado los objetivos, programa y resultados de aprendizaje de la experiencia, y me voy a centrar en un aspecto concreto relacionado con el aprendizaje informal que ha experimentado el alumnado en la mencionada semana.

Si el aprendizaje informal hace referencia a una propuesta de planificación educativa abierta, flexible, multidisciplinar y no lineal, en la que el aprendiz rige su propio aprendizaje y predominan los contenidos procedimentales y actitudinales, y se incide sobre todo en la motivación intrínseca individual por aprender, se puede decir que en el intercambio a Florencia  este tipo de aprendizaje es el que se ha propuesto y se producido por parte del alumnado participante, a distintas velocidades y profundidad, según su carácter e interés:

  • Aprendizaje del contexto y entorno fuera de las aulas y su relación con ello: una nueva ciudad, nuevo centro, nuevas personas, nuevas costumbres.
  • Aprendizaje de las relaciones interpersonales con tu pareja florentina para intercambiar costumbres y estilos de vida. Puede chocar conocer a otro adolescente totalmente diferente a tu manera de ser, pero con el que puedes tender puentes y conectar.
  • Aprendizaje de las conexiones virtuales mediante diversas aplicaciones y plataformas elegidas por los propios alumnos para trabajar los temas a desarrollar conjuntamente.
  • Aprendizaje  de la comunicación abierta y libre en cualquier momento durante el curso escolar entre el alumnado de los dos centros.
  • Aprendizaje de la responsabilidad compartida para organizar la convivencia, turnos de tareas y la propia alimentación en los apartamentos donde se alojaba el alumnado.
  • Aprendizaje de la pertenencia a un grupo en el que se ha de acordar decisiones y aceptar a veces las propuestas de otros, aunque no te gusten.
  • Aprendizaje del vagabundeo iniciático por las calles de Florencia, según les ha llevado su propia curiosidad e interés. Cada fachada, cada ventana, cada cúpula, cada iglesia transmitían su legado histórico que hace de Florencia una ciudad sin igual.
  • Aprendizaje de las visitas culturales y entradas a los museos, tan repletos de arte; entender el interés renacentista por patrocinar y apoyar el arte, la investigación científica, la creatividad literaria, el pensamiento filosófico que ayude a mejorar la organización de las ciudades…

Si todo esto constituye un aprendizaje informal para la vida, estoy segura que se ha producido. Probablemente a distintas velocidades e intensidad según cada cual, pero bueno, así funciona el desarrollo personal de cada individuo; y en todo caso, bienvenido sea.

CURS 22-23: NOUS CICLES

Ei!! Que al Serpis pots estudiar Animació Sociocultural i Turística, Integració Social i Educació Infantil. 

En el curs 2021/2022 vam iniciar al Serpis la família professional de Serveis socioculturals i a la Comunitat amb el CFGS d’Animació Sociocultural i Turística. 

Ací tens fotos d’algunes de les activitats que hem portat a cap al llarg d’aquest curs.

I de cara al curs 2022/2023 la família es fa gran! També podràs estudiar els CFGS d’Educació Infantil i d’Integració Social. 

A continuació tens tota la informació que necessites: 

  • CFGS d’Animació Sociocultural, en el pla lingüístic plurilingüe. Més info, punxa ací
  • CFGS d’Educació Infantil, en el pla lingüístic plurilingüe. Més info, punxa ací.
  • CFGS d’Integració Social. Més info, punxa ací.

I els tres cicles són en horari de vesprada i en modalitat presencial.

Si et queda cap dubte, pots escriure a 46022646@edu.gva.es o telefonar al 961 20 61 05