PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA ZERO A L’IES SERPIS

L’IES SERPIS ha acollit aquest matí la presentació del programa ZEROenergia de proximitat, per la Consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit i la Consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà.Aquest programa consisteix en la instal·lació de panells fotovoltaics per a generar energia solar neta en 114 instituts públics, distribuïts en 71 municipis al territori valencià.Segons la titular d’Educació de la Generalitat,  Raquel Tamarit “es tracta d’una important planta fotovoltaica pública, urbana, descentralitzada i de proximitat, que generarà l’energia elèctrica que necessita cada institut i els transformarà en autosuficients, autogeneradors d’energia neta i renovable”, i hi ha afegit: “però no només això, produirem excedent energètic”.

Per la seua banda, Mollà ha explicat que, “tan sols en aquesta primera fase, entre 5.000 i 7.000 famílies en risc de vulnerabilitat es podran beneficiar dels excedents elèctrics generats per les instal·lacions fotovoltaiques dels instituts. Una xifra que, a mesura que es complete la instal·lació de plaques solars als centres educatius, augmentarà fins a beneficiar prop de 18.000 llars amb dificultats per a afrontar la factura de la llum”.

En les cobertes del nostre institut, prompte veurem les plaques fotovoltaiques que generaran energia neta i de proximitat. És una bona notícia!!

Projecte interdisciplinari “L’UNIVERS A L’IES SERPIS” realitzat amb 1R D’ESO

El projecte interdisciplinari “L’Univers al Serpis” realitzat per tots els grups d’àmbits de 1r d’ESO ha sigut capaç de connectar competències claus en ciència i matemàtiques (CMCT), a través del coneixement de les característiques dels planetes rocosos i gasosos a escala; i competències en comunicació lingüística (CCLI), a través de la redacció de textos i la utilització del llenguatge científic per a expressar i  argumentar temes científics específics.

L’àmbit científic s’ha dedicat a dissenyar els 8 planetes a partir d’unes semiesferes de suro i a penjar-los al sostre d’un passadís allargat de l’Institut a una distància entre elles que guarda proporcions a escala. Els alumnes han decorat cada semiesfera a partir d’imatges reals dels planetes trobades a la pàgina: www.nasa.gov.

L’àmbit sociolingüístic ha dut a terme uns panells informatius que queden penjats pròxims als planetes on queden reflectides les principals característiques i curiositats de cadascun d’ells.

El projecte dona una imatge global del treball realitzat en l’àmbit científic i en l’àmbit sociolingüístic a partir d’un mateix contingut tractat des de perspectives diferents i complementàries.