Els alumnes de batxillerat visiten al Congrés dels Diputats, el Museu del Prado i el MNAC a Madrid.

Com ja ve sent habitual els darrers anys, el departament de Geografia i Història organitzà una visita a la ciutat de Madrid, el divendres dia 6 de maig, per veure el Congrés dels Diputats, el Museu del Prado i el d’Art Contemporani Reina Sofia amb els alumnes de primer de batxillerat i els de segon de batxillerat de l’especialitat, Història de l’Art.

Eixírem ben prompte d’Algemesí i aplegàrem abans del migdia, ja que els alumnes d’Art tenien prevista l’entrada en el MNAC a eixa hora.
Com que disposàvem de temps suficient, férem un recorregut turístic amb l’autobús pel centre de la ciutat, començant pel Passeig del Prado, el de Recoletos amb la font de Cibeles enmig, el monument a Cristòbal Colón i seguírem pel passeig de la Castellana, creuant la plaça Castelar i finalitzant en la plaça de Castilla. Al fons el skyline de Madrid amb els edificis més alts de la ciutat.

Tornàrem a l’inici i el xofer ens va apropar a la plaça de Cànovas del Castillo i des d’allí ens dirigírem al Congrés a l’hora convinguda.
El guia oficial ens va ensenyar el hall d’entrada, la sala de “los pasos perdidos” i diverses sales nobles, com la sala ovalada on es troba un facsímil de la constitució de 1812 i l’estàtua d’Isabel II, que presideix l’estança. L’últim lloc i el més esperat, fou la visita a l’hemicicle del Congrés on el guia ens explicà les peculiaritats del sistema polític espanyol i de la vida parlamentària passada i present.

Una vegada finalitzada la visita, ens aproximàrem a la Puerta del Sol i gaudírem de l’animada vida que caracteritza aquest lloc.
Parada necessària per a dinar i recuperar forces. A les quatre i quart ens tornem a vore tots junts per continuar amb la visita del Museo del Prado. Allí ens esperen Javier i Rodrigo, guies especialitzats que ens il·lustren amb un magnífic recorregut pictòric per conéixer en profunditat les obres fonamentals del Museu: “La família de Carles IV” de Goya, “Les Menines”, de Diego de Velázquez, “El cavaller de la mà en el pit” d’El Greco, “Les tres gràcies” de Rubens, “El retrat de Carles I” de Tiziano i les pintures negres de Goya, entre d’altres.

Acompanyats per un temps excel·lent, els alumnes i professors gaudírem d’un gran dia de cultura i germanor, que desitgem repetir en els cursos vinents.