L’alumnat de 2n ESO B aprén a escriure poesia

Del 8 al 17 de març, l’alumnat de 2n d’ESO B ha seguit un itinerari a l’aula en l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura en el qual, la professora Bàrbara Peris juntament amb la professora en pràctiques del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària, Mireia Folqués, han tractat d’ensenyar allò més essencial de la poesia. Primerament, s’ha explicat que la poesia va molt lligada a les emocions, a l’expressió de sentiments de tot tipus i després s’han comentat a l’aula els aspectes més formals de la lírica, com ara la mètrica, la rima, el ritme, etc.

En una de les sessions d’aquest itinerari en què la poesia és la protagonista, l’alumnat de 2n d’ESO B va gaudir d’una ruta literària pel centre de la ciutat d’Algemesí en què es llegiren diferents composicions poètiques d’un autor algemesinenc: Lluís Martínez i Domínguez de la seua obra Algemesí en vers. L’alumnat va prestar atenció a les explicacions de Mireia Folqués, que els contava curiositats i anècdotes de les diferents zones visitades, com ara la Porta de l’Aire de la Basílica menor de Sant Jaume Apòstol o la placeta del Carbó.

Com a activitat final dins d’aquest itinerari poètic, l’alumnat de 2n d’ESO B havia d’escriure un poema sobre qualsevol aspecte de la ciutat d’Algemesí o algun lloc en què hagueren passat un moment que recordaren. L’alumnat va ser obsequiat amb diplomes per la seua participació activa en totes les activitats desenvolupades durant l’itinerari i tres alumnes van ser guanyadors de diferents premis.

• El Premi a la millor presentació del poema fou per a Elisa Joubert Borràs, pel seu poema: “Amanéixer en bous”.
  • El Premi al poema més original fou per a Hamza Souiad Khachii, pel seu poema: “Algemesí és una persona”.
  • El Premi al poema més divertit fou per a Nacho Villalba Ferragud, pel seu poema: “Navicity, la ciutat imperi”.