XXXII Edició dels “Baldiri Reixac”

INTEGRACIÓ EFECTIVA AL NOSTRE CENTRE – PREMI A LA INTEGRACIÓ I EL FOMENT DEL VALENCIÀ A L’IES SANT VICENT FERRER D’ALGEMESÍ

L’Institut Sant Vicent Ferrer d’Algemesí és premiat en la XXXII edició dels “Baldiri Reixac” en la modalitat d’alumnes amb el projecte “Les parelles lingüístiques, una oportunitat per a la integració”. Aquesta experiència ve desenvolupant-se al centre des del curs 2008/09 i ha tingut com a objectiu principal la integració de l’alumnat nouvingut i el foment del valencià. El projecte ha contribuït a la millora de les relacions personals a l’institut, i ha afavorit l’ús del valencià com a llengua de comunicació interpersonal, tant dins com fora de les aules, fent que es valore com a llengua de comunicació habitual i normalitzada.

L’activitat ha suposat la participació de 57 parelles que han dedicat el temps de l’esplai a conversar al voltant de temes pròxims als seus interessos: els projectes de futur, els estudis, l’oci…, que contribueixen a descobrir l’altre. Les sessions s’han tancat amb una festa-esmorzar i l’acte ha rebut el suport de l’Ajuntament d’Algemesí, amb l’obsequi de llibres als participants.

Els premis Baldiri Reixac, que són organitzats per la Fundació Lluís Carulla amb la col·laboració d’Òmnium Cultural, compten amb una dotació de 115.200 euros provinent de les subscripcions voluntàries de particulars i reconeixen la tasca didàctica i pedagògica que realitzen els centres educatius de l’àmbit de la llengua catalana. L’acte de lliurament del premi es realitzarà a l’Espluga de Francolí el dia 30 de maig.