Visibilitzant la diversitat, educant per la igualtat 

Primer programa del podcast gravat per l’alumnat de 1r d’ESO B i editat per Mar Mercé i Sofia Lucaciu (4t d’ESO)

Segon programa del podcast gravat per l’alumnat de 1r d’ESO B i editat per Mar Mercé i Sofia Lucaciu (4t d’ESO)


Breu resum

L’ésser humà és divers per naturalesa, no existeixen dos persones iguals, i les pròpies capacitats, interessos i aspiracions, donen lloc a persones amb característiques molt diverses. Som conscients que dins de l’àmbit educatiu, a través de les diferents fites legislatives, es garanteix que totes les persones tinguin accés a l’ensenyament i gaudeixin de les mateixes oportunitats; no obstant, no s’ha produït un canvi cultural ni social complet en el que s’integri la igualtat al sistema i es visibilitze de forma real a tot l’alumnat.  

La manca de models reals i diversos que l’alumnat puga seguir, de referents al currículum i als materials que visibilitzen les dones i les persones amb discapacitat, d’espais i mobiliari accessible per a tothom, d’estratègies i formació per part del professorat per poder atendre les necessitats de tot l’alumnat, ens ha mogut a crear aquest projecte que, a través de la realització d’un podcast, la dinamització de patis i la formació de professorat i alumnat, pretén donar visibilitat, referents i protagonisme a l’alumnat més divers del nostre centre.  

L’objectiu és normalitzar les persones amb discapacitat, les dones, les diferents ètnies i religions, perquè la seva participació en la societat deixe de ser vist com una cosa extraordinària.  

Allò que no es diu i allò que no es veu, no existeix. Per això considerem fonamental donar visibilitat a aquests col·lectius per convertir-nos en una societat inclusiva i que respecta la diversitat.  

Coneixent-nos millor a nosaltres mateixa i coneixent a la resta de les persones que configuren la comunitat educativa del nostre centre, podem fer-nos més propers i humanitzar-nos, posar-nos cara i eliminar els prejudicis i barreres preconcebuts i generalitzats a la societat. De la mateixa manera, amb el foment i la pràctica de l’empatia, es crea una societat més respectuosa i tolerant i, per tant, els conflictes disminueixen i la convivència millora.  

Calendari de les activitats

Curs 24-25
1r trimestre– Creació d’una sintonia per al podcast (assignatura de Música) 
– Elaboració de l’escaleta i distribució de les seccions del primer programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B)
Visibilitzant la diversitat, educant per a la igualtat 
1. El tema del dia 
2. Referents 
3. L’entrevista 
4. Què ha passat?  
5. Et recomano 
6. Espai creatiu 
– Elaboració per grups del guió del primer programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) 
– Assaig del guió: expressió oral (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) 
– Gravació del primer programa del podcast (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO B) 
2n trimestre– Muntatge i edició del primer programa del podcast (assignatura de Digitalització de 4t ESO) 
– Xarrades del Centre de la Dona de Sant Mateu: 
1r ESO: No et poses en risc. 
2n ESO: El que no veus. En l’amor tot no val. 
3r ESO: Claus per entendre els efectes perjudicials de la nova pornografia. 
– GAAF (Grup d’Autoconsciència i Acció Feminista): tots els dijous a l’hora del pati 
3r trimestre– Elaboració de l’escaleta i distribució de les seccions del segon programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F): 
1. El tema del dia 
2. Referents 
3. L’entrevista 
4. Què ha passat?  
5. Et recomano 
6. Espai creatiu 
– Elaboració per grups del guió del segon programa (assignatura d’àmbit sociolingüístic 1r ESO A, C, D, E, F) 
– Assaig del guió: expressió oral (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F) 
– Gravació del segon programa del podcast (assignatura d’àmbit sociolingüístic de 1r ESO A, C, D, E, F) 
– Muntatge i edició del segon programa del podcast (assignatura de Digitalització de 4t ESO) 

Documentació gràfica de les activitats de desenvolupament que es vagen realitzant

Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies