Departament de Valencià

Celebrem el 9 d’Octubre

31 d'octubre de 2021

Per celebrar el 9 d’Octubre, diada de la Comunitat Valenciana, els alumnes de PR4 van gravar un vídeo conmemoratiu amb una “mocadorà” diferent.

Visites Biblioteca Municipal de Puçol (2021-22)

31 d'octubre de 2021

Al llarg del mes d’octubre, l’alumnat de 1r d’ESO de l’àmbit social i lingüístic ha visitat la Biblioteca Municipal de Puçol. El bibliotecari els va explicar el funcionament de la biblioteca, els serveis que s’ofereixen i com obtindre el carnet. Finalment, l’alumnat va poder satisfer la seua curiositat lectora mirant per les prestatgeries de la biblioteca.

Biblioteca Puçol 1 (21-22) Biblioteca Puçol 2 (21-22) Biblioteca Puçol 3 (21-22) Biblioteca Puçol 4 (21-22)

A l’estiu tries tu!

3 de juny de 2021

Tria una de les següents opcions, envia-la abans del 25 d’agost al correu departamentvalenciadigital@gmail.com i obtindràs fins a un punt extra al primer trimestre del proper curs*.

*(Aquesta nota es tindrà en compte dins l’apartat de la Competència d’Iniciativa i Esperit Emprenedor)

L’alumnat podrà triar un llibre de lectura que preferisca no inferior a la seua edat https://cutt.ly/dyNWkCw. Gravarà en un àudio d’entre 2 i 4 minuts de durada les següents explicacions: primer es presentarà (nom, cognoms i curs realitzat al 20-21), dirà el títol de la seua lectura, autor/a i editorial. Explicarà les parts que li hagen cridat més l’atenció i per quina raó i per últim recomanarà o no la lectura i a qui.On l’has d’enviar?

Quan ho tingues tot enllestit escriu-nos el correu a la següent adreça:

Enllaç a models de podcast d’anys anteriors.

Canta’m a cau d’orella

L’alumnat podrà descobrir grups musicals en valencià a partir d’una breu enquesta https://xurl.es/bnx31. Una vegada triat el grup, haurà d’escollir tres cançons, escriure les lletres i gravar un àudio d’entre 2 i 4 minuts de durada on es presente, diga el nom del grup musical triat, explique el seu estil (jazz, rock…), s’invente la lletra d’un parell d’estrofes d’una de les cançons elegides…

Cimema d’estiu

L’alumnat en aquesta opció haurà de visionar un parell de pel·lícules en valencià. Pot trobar-les de manera gratuïta a à punt (televisió valenciana a la carta https://cutt.ly/FyNoZSR) o bé descarregar-se -les en “Tots rucs” o als DVD amb versió doblada en català.

Una vegada visionades les dues pel·lícules, l’alumnat haurà de gravar un àudio d’entre 2 a 4 minuts de durada on es presente (nom, cognoms i curs realitzat al 20-21), diga els títols, el director/a dels films, a quin subgènere pertany (ciència-ficció, por, aventures…) explique les escenes més colpidores, comente unes semblances i diferències de les pel·lícules excollides i si les recomanaria o no i per quin motiu.

De turisme pel meu poble!

L’alumnat en aquest cas escriurà un tríptic i enviarà les imatges al correu del Departament. En aquest tríptic haurà de distribuir diferents imatges amb la següent informació:

Pàg.1: Títol que cride l’atenció per a publicitar el teu poble

Pàg.2-3: Activitats que es poden realitzar allí.

Pàg. 4-5: Edificis emblemàtics amb una breu explicació d’ells.

Pàg. 6: Hotels, restaurants, cafeteries… d’interés turístic.

Si dic «Bon dia» faig poesia

2 de maig de 2021

Logo 21 dies Fitxa 21 dies L’alumnat haurà de comprometre’s a estar 21 dies parlant en valencià durant tot el període lectiu. Podrà fer ús d’altres llengües en les assignatures lingüístiques. Començarem el 19 d’abril i acabarem el 17 de maig. L’alumnat utilitzarà el valencià com a llengua habitual de 8h a 14h (excepte les hores ja referides). Cada vegada que utilitze una altra llengua se li posarà una X en la seua targeta identificativa. La primera setmana podrà tindre 4 x La segona setmana podrà tindre 3 x La tercera setmana podrà tindre 2 x La quarta setmana podrà tindre 1 x L’últim dia cap x Si no es compleixes les regles abandonarà el repte. Qualsevol conducta inadequada comportarà l’eliminació automàtica del repte. Per tal de controlar el repte es designaran dues persones que controlaran d’una manera anònima tot el procés. Qui podrà posar X? Qualsevol membre de l’IES (alumnat, professorat, personal no docent…) El professorat de valencià pujarà la teua nota de la tercera avaluació si aconseguixes finalitzar el repte. I també…. podràs participar en una excursió a la platja en bicicleta si acabes el repte.

Insígnia Re-Trobades 2020-21

30 de novembre de 2020
Paula Rojas, PB

Enguany és un curs molt diferent

als anteriors, però tenim les mateixes ganes i energies de participar a les diferents activitats proposades per la Coordinadora de l’Horta Nord. Enguany tenim concurs de disseny nou, d’insígnia. I a la votació de tots els dissenys dels centres de secundària, batxillerat i cic

les, ha guanyat el nostre, el disseny de la insígnia de l’IES Puçol. L’alumna de primer de batxillerat B, Paula Rojas, ens torna a dur al lloc

guanyador comarcal (recordeu el curs anterior amb el disseny del cartell amb Adrià Marín).

A la resta de participants: MOLTES GRÀCIES!