CHARLA A CARGO DE MIQUEL Y NEUS PEIDRO

Dijous 9 de maig de 2024 va tindre lloc la xarrada a càrrec de Miquel i Neus Peidro a l’IES Pla de Nadal, en tres sessions.

Amb aquesta activitat volíem donar a conéixer a l’alumnat, experiències de primera mà sobre com es desenvolupa el món audiovisual i en especial les sèries de televisió.

Miquel Peidro ha treballat com a guionista i coordinador de guionistes de sèries de televisió entre les quals destaquen “El secreto de Puente Viejo” (Antena 3 TV), [a la plataforma Atresplayer és possible visionar tota la sèrie, exportada a més de 100 països]; “Acacias, 38” (TVE 1) o “L’Alqueria Blanca (TVV). A l’actualitat és guionista i coordinador de guionistes a la sèrie diària de televisió “Salón de té La Moderna” (TVE 1) que s’emet des de setembre de 2023.

Neus Peidro, amb estudis i máster en comunicació audiovisual ha treballat, tot i la seua joventut, entre altres coses, realitzant documentals per a televisió, de guionista a la sèrie diària “L’Alqueria Blanca” i de guionista de plató de la sèrie “Acacias, 38”. A l’actualitat treballa com a guionista a la sèrie diària de televisió “Salón de té La Moderna” (TVE 1).

El dia 9 de maig de 2024 vam poder conéixer com és el treball d’un guionista. Durant la xarrada, Miquel Peidro va parlar sobre els tipus de sèries que es poden veure a televisió i a plataformes digitals. A més ens va explicar en què consisteix el seu treball dia a dia, amb vora vint anys d’experiència. Es tracta d’un treball en cadena que ha de realitzar-se amb una certa previsió perquè tot vaja sobre rodes. Miquel ens va fer caure en el compte de la importància del treball en equip i de com el compliment dels terminis per part dels guionistes és important. D’ells depén que els actors tinguen el seu paper a temps i el puguen estudiar perquè posteriorment es duguen a terme els enregistraments de totes les seqüències segons el que es preveu i que, mesos després s’emetran per televisió.

També hi va participar la seua filla, Neus Peidro. Va parlar sobre el seu treball professional i la relació amb l’elenc actoral. També va relatar la seua experiència com a guionista de plató de la sèrie “Acacias, 38” i com a guionista a “L’Alqueria Blanca” i “Salón de té La Moderna”.

Va resultar una xarrada molt interessant perquè vam poder conéixer de manera directa en el cas de Miquel Peidro en què consisteix el seu treball d’escriptor. Miquel i Neus varen transmetre que és molt important realitzar en la nostra vida allò que més ens agrada per damunt de tot.