Vaga estudiantil des del dimarts 19 de maig

Una significativa representació de l’alumnat 3r i 4t ESO i 1r Batxillerat ha comunicat a l’equip directiu la seua intenció de participar en la vaga indefinida convocada pel Sindicat d’Estudiants a partir del dilluns 18 de maig de 2026.

Esta vaga s’empara en l’article 8, paràgraf 2 de la Llei 8/1985, en el qual s’establix que «les decisions col·lectives que adopten els alumnes, a partir del tercer curs de l’educació secundària obligatòria, respecte a l’assistència a classe no tindran la consideració de faltes de conducta ni seran objecte de sanció quan estes hagen sigut resultat de l’exercici del dret de reunió i siguen comunicades prèviament a la direcció del centre».

Per tant, i en compliment d’este mateix article, es justificaran les faltes de l’alumnat de 3r ESO d’ara en avant, sense necessitat que les famílies la justifiquen. En el cas de 1r i 2n ESO, només es justificaran les faltes que hagen justificat a través de Ítaca els seus pares, mares o tutors legals, tant si ho han fet amb anterioritat, advertint que els seus fills/es se sumaran a la vaga, com si ho fan amb posterioritat.

D’acord amb el comunicat oficial del Sindicat d’Estudiants, esta vaga es mantindrà mentres dure la dels docents. Durant este període, l’alumnat podrà acudir a l’IES per a realitzar les proves d’avaluació ja fixades, que, si no s’ajornen per a tot el grup, hauran de repetir-se després de finalitzar la vaga a l’alumnat que no les haja realitzades per haver exercit este dret. En tot cas, la inassistència col·lectiva a classe de l’alumnat no podrà suposar una penalització pel que fa a la seua avaluació i qualificació.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies