25 Novembre a l’IES Pedreguer

El nostre centre ha vollgut afegir-se, com els darrers anys, als actes contra la violència de gènere que volen condemnar aquesta lacra a tot el món. Per aquesta raó, durant la setmana anterior
al 25N, l’alumnat ha participat en diverses activitats de difusió i concienciació sobre la problemàtica que afecta especialment a una part de la nostra societat, encara que tots i totes som responsables
d’aqest problema.
En primer lloc, durant la setmana prèvia, l’alumnat de Cicles Formatius va convocar a tot l’alumnat mitjançant una teatralització que intentava manifestar la realitat dels micromaclisme i la
perillosa idea de l’amor romàntic. En segon lloc, l’alumnat de Batxillerat va penjar per tot el centre un fils de Twitter on dones, que havien patit algun tipus de violència o abús, expressaven les seues
experiències. Per últim, el dia 22 de novembre, a la Casa de Cultura de Pedreguer, es va presentar el llibre que recull els textos guanyadors del I concurs de microrelats de l’IES Pedreguer, acompanyats
de dibuixos realitzats també per l’alumnat del centre. En aquest cas, cal agrair la presència del Cap d’Estudis de l’IES Pedreguer, Carles Escrivà, i de la Tècnica d’Igualtat de l’Ajuntament de
Pedreguer, Carme Ivars, col.laboradors necessaris per a que aquest projecte vaja endavant.
Finalment, el dia 25, després de la lectura dels manifests contra la violència de gènere per part de la representant del professorat i de la representant de l’alumnat, les alumnes de Cicles
Formatius, Batxillerat i ESO van realitzar un ball amb una performance que criticava la invisibilitat, en molts casos, de la violència que pateixen les dones i que moltes vegades està oculta baix una
aparença de normalitat o fals amor.

[photo_gallery_wp id=»14″]

MANIFEST 25 DE NOVEMBRE

Quan una part important de la societat vol reivindicar uns fets, sempre s’han de buscar les raons que han provocat la necessitat de millorar allò que no ens agrada. Per això, en primer lloc,
hauríem de viatjar al 25 de novembre de 1960, quan el dictador dominicà Trujillo va ordenar el brutal assassinat de les germanes Mirabal. Tres d’aquestes germanes van ser assassinades per agents
de Trujillo al provocar un accident mortal quan es traslladaven a veure els seus marits a la presó, on els tenien reclosos pel seu activisme polític. Aquest va ser el fet triat per a condemnar la violència
contra les dones que, malauradament, ha estat present en les societats humanes impedint, per tant, el seu desenvolupament just i digne, tant de les dones com de la societat en general. Si la meitat de la
societat viu asustada, explotada o infravalorada, eixa societat no és completament digna.
Aquesta realitat va començar a ser visibilitzada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 1999, quan va aprobar la celebració, cada 25 de novembre, del Dia Internacional contra la
Violència vers les dones; però encara s’ha de treballar molt per a evitar els diferents tipus de violència que es exercida contra les dones. Per a reivindicar aquesta data i condemnar totes les
situacions que actuen contra la integritat i dignitat de les dones, el professorat del nostre centre se sumarà a les celebracions.Així, durant els següents mesos, es duran a terme tallers en tots els grups d’ESO sobre micromasclismes, el mite de l’amor romàntic i violència de gènere. A més les sessions de tutoria han tractat aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i la violència contra les dones. Inclús la música de canvi d’hora tracta sobre la necessitat d’acabar amb la violència masclista. D’altra banda, al centre s’ha organitzat un grup motor d’alumnes que participaran activament en els diferents actes i activitats del centre com a trasmissors de les necessitats de l’alumnat, tant cap als responsables del centre educatiu com cap a les associacions municipals.
Per tant, la cordinació de Convivència i Igualtat, juntament amb companyes i companyes de Cicles Formatius i ESO, hem organitzat els següents actes:

  •  La difusió de les activitats i actes planificats al voltant d’aquest tema i també realitzant una tasca de sensibilització per part de l’alumnat de Cicles Formatius el passat divendres.
  • Els tallers sobre la igualtat en les opcions laborals realitzat pels grups de 4t d’ESO el passat dia 13 de novembre.
  • Les activitas de tutoria dirigides a la visibilització

Ben alt volem dir #CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA!

PRÀCTIQUES MOBILITZACIÓ I TRASLLAT

L’alumnat del 2on curs del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència han realitzat, des del mòdul d’Atenció Sanitaria, unes pràctiques de mobilització i trasllat de persones. Creem un ambient el més real possible per aconseguir desenvolupar la part procedimental que els ajudarà a millorar l’assimilació dels continguts.

 

Eleccions al consell escolar

Ja s´ha penjat a l´entrada del centre còpia de les actes de les eleccions al consell escolar corresponents als diferents sectors on podeu comprovar els resultats i les persones electes. Moltes gràcies per la vostra participació.

UN CURS MÉS L’ALUMNAT DEL CFGM D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA VISITA LA RESIDÈNCIA “NOSTRA SENYORA DE LA SOLEDAT” D’ONDARA

Vam tenir l’oportunitat de conèixer el funcionament de la residència gràcies a una xerrada a càrrec de la directora del centre i la TASOC, on també participaren altres professionals com la coordinadora del personal auxiliar/tècnic, el metge, la infermera i la fisioterapeuta. També visitarem les instal·lacions i gaudirem d’un ratet molt agradable i divertit amb algunes de les persones majors que viuen allí.

Ens agrada molt aquest centre perquè ofereix un ambient molt familiar a més d’una atenció de qualitat.

Sempre és un plaer!

 

PRÀCTICA DE DETERMINACIÓ DEL GRUP SANGUINI

L’alumnat del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, des del mòdul d’Atenció Sanitària, va realitzar la pràctica de determinació del grup sanguini. Una pràctica molt senzilla a la par d’interessant, doncs a l’alumnat, amb l’experiència, els és més fàcil entendre el sistema ABO i Rh.

[photo_gallery_wp id=»13″]