Dia d’Àfrica

El 25 de maig, es commemora el DIA D’ÀFRICA i a l’IES La Patacona ho hem volgut celebrar.

Àfrica és el nostre continent veí, és molt gran i aleshores molt divers, en qualsevol de les vessants de les que vulguem parlar: demogràficament (diferents pobles, llengües,…), geogràficament (sabana, deserts, selva…), les seues cultures i les seues arts.

Hem fet un xicotet homenatge a algunes de les arts del continent veí mitjançant la dansa, la música i les arts plástiques. L’alumnat de 1rESO E ha interpretat una dansa a partir d’una cançó de Kenya anomenada Kwaheri.

L’alumnat de 2n ESO ha creat diferents màscares fent diferents interpretacions de les màscares africanes. L’alumnat de 4t ESO de l’optativa de Dibuix, ha dissenyat i elaborat diversos elements de joieria, també inspirats en collarets de l’Est del continent. Des de l’especialitat d’Estètica han col·laborat per  maquillar a  l’alumnat de 1r. A més, s’ha fet una projecció per entendre de manera gràfica la influencia que l’art africà ha tingut en molts artistes europeus del s. XX, com per exemple  Picasso.
Àfrica està molt a prop. La seua història, present i futur està molt lligat a la nostra història.