Activitat «UNA PREGUNTA PER LA PAU» en el Dia Escolar de la no-Violència i la Pau

El darrer divendres vint-i-nou de gener, alguns dels alumnes UNESCO del nostre institut juntament amb els de l’IES Andreu Sempere, tingueren l’oportunitat de parlar amb Andrea Sixto, una voluntària i vocal de Comunicació i Incidència Política en Metges del Món Comunitat Valenciana, que contestà unes preguntes a prop del coronavirus.

Andrea Sixto va ser la que ens va respondre a les preguntes.
La videoconferència va tractar dels conflictes de la pandèmia en desigualtat i en com ha afectat la COVID-19 en l’àmbit mundial.
En quant a les preguntes, en l’àmbit social, ens va contar que a l’inici de la pandèmia van intentar ajudar a tots aquells que ho necessitaven, com per exemple trucant per telèfon a aquelles persones que no podien estar assabentades diariament de les noves mesures, repartint menjar i mascaretes, donant refugi a les persones sense casa,… També vam parlar de les diferències entre els països rics i amb recursos i els pobres. Els països rics tenen més facilitat a l’accés de les vacunes que els pobres. Per exemple, a Àfrica, tan sols han arribat vint-i-quatre vacunes.
Andrea, ens va dir des de la seua opinió personal que depèn de l’actitud de la societat, aquesta situació avançarà d’una manera o d’altra i que encara que desgraciadament hi haja desigualtat, estan fent tot el que poden per defensar que tot el món tinga accés a la sanitat.
Alumnat Unesco (Júlia Gilabert, Claudia Martí Júlia Mateu)