GAME BASED LEARNING

Teresa García va assistir al curs “Aprenentatge basat en jocs “ (ABJ) en el qual es van assimilar els fonaments teòrics de l’aprenentatge lúdic i les seues característiques  així com també els beneficis i reptes d’introduir-lo en les nostres classes.

Les sessions es desenvoluparen amb un enfocament comunicatiu, a base de tallers pràctics i  intercanviant experiències entre els participants. A través d’estes pràctiques es van extraure els elements i les dinàmiques del joc.

S’hi va reflexionar sobre la gamificació i les diferències amb  l’ABJ, i s’hi proporcionaren els passos per convertir jocs existents (Monopoly, Trivial, Joc de l’oca, Tic-Tac Toe…) en eines educatives, o com dissenyar-ne de nous (planificació, disseny i implementació). S’hi van oferir mitjans sobre la manera de crear contingut multimèdia i com usar eines en línia per crear jocs educatius i qüestionaris eficaços (Genially, Kahoot, Quizziz, Quiz Maker, Online Quiz Creator, Edpuzzle, classtools.net)

El curs ha sigut molt útil i profitós per aplicar una metodologia diferent i encoratjadora. Teresa ha aplicat en les seues classes els “Tips & tools” apresos per millorar les situacions d’aprenentatge i motivar més l’alumnat perquè assimilen les competències d’una manera més efectiva i lúdica. Els mateixos alumnes han dut a terme activitats de disseny de jocs i els ha semblat que incloure l’ABJ és divertit, amé i diferent.

W1
W2