RAPSODES 2021 / 15-6-2021

Rapsodes, un projecte d’Educació interdisciplinar mitjançant l’intercanvi d’experiències educatives per incentivar l’aprenentatge i ús del valencià a tota la Comunitat Valenciana.

L’IES Monastil (centre castellanoparlant) junt a l’IES Guadassuar, ha tingut l’oportunitat de desenvolupar una experiència molt enriquidora, a través dels departaments de música i valencià de cadascun del centres. Gràcies a aquest professorat l’alumnat ha pogut aprendre i interioritzar la llengua valenciana d’una manera més lúdica a ritme de rap.

Aquest intercanvi ha fet possible la interacció, interrelació i convivència de l’alumnat dels dos centres, mitjançant vídeos de presentació, la participació de tallers introductoris proporcionats per la Conselleria d’Educació, la creació i la improvisació de diferents raps, tant des del punt de vista artístic com lingüístic, i amb una temàtica comuna, el paper de les dones en diferents aspectes de la societat. Però sobretot, la realització de la “1a Edició de la Trobada Rapsodes 2021” a l’IES Monastil, amb la visita de l’IES Guadassuar.

Va ser una jornada on tothom va poder gaudir d’activitats esportives, esmorzar i un festival, que ocupà quasi tot el temps, amb l’actuació dels diferents raps grupals creats pels centres participants, l’actuació individual de l’alumnat de creacions pròpies, premis i reconeixements als assistents, a més de l’entrega d’un record de l’encontre.

Tal va ser l’esdeveniment que inclús va assistir diverses autoritats com la directora general d’innovació i ordenació, Margarida Castellano Sanz, o el regidor d’Educació d’Elda, Fernando Gómez, entre altres.

Un gran èxit i colofó d’aquest projecte intercultural per part dels dos centres, amb aspiració de continuar l’any vinent.

VER NOTICIA EN INTERCOMARCAL

VER VÍDEO AQUÍ (Realizado por Fran Gonzálvez, coordinador TIC)

VER NOTICIA 10 MAYO