Projecte d’Innovació Educativa “I tu quin tipus eres?

El Projecte d’Innovació Educativa “I tu quin tipus eres?” està finalitzant. Durant dos anys, els cursos 2019-20 i 2010-21, hem estat treballant en aquest projecte que pretenia acostar a l’alumnat al mon de la diversitat a través de la tipografia. El projecte pretenia abarcar a tot el centre però la pandemia ho va dificultar tot molt i el projecte, coordinat per la professora del Departament de Dibuix, Carmen María Belmonte, s’ha realitzat amb alumnat de batxillerat artístic i alguns grups de 3r d’ESO.
Es pot fer el seguiment de les activitats fetes a la web: https://ituquintipuseres.wordpress.com/
Aquesta setmana segona de maig, i abans de que l’alumnat de 2n de batxillerat deixe les aules, tanquem el projecte amb diverses activitats artístiques al centre, una instal·lació escultòrica tipus site-place al claustre del centre, a més a més d’una performance dadaista amb música, poesia, expressió corporal, formes volumètriques, vídeo i fotografia on la tipografia és la protagonista, i amb una exposició sobre el llibre en la història de l’art.
Participen en les activitats alumnat de 1r i 2n de batxillerat amb el professorat dels departaments de Dibuix i Música: Ana María Sénz Aliaga, Carmen María Belmonte, Inmaculada Navarro i Josep Vicent Jover Abad.
Les assignatures implicades són: Dibuix Artístic I, Anàlisi Musical, Volum, Cultura Audiovisual I i Tècniques d’Expressió Grafico Plàstica.
A més a més, la revista digital de còmic sobre tipografia que hem fet https://issuu.com/carmenmariabelmonte/docs/tiputeques la tindrem en paper aquest divendres 14 de maig, amb disseny gràfic realitzat per l’alumne de 2n E Brian Ginés.
Totes l’art d’acció d’aquesta setmana quedarà reflectit en un video que es pujarà a la web pròximament. A més tenim un conte d’Instagram per estar al dia de les activitats que anem fent @tiputeques
Agraïm la participació de l’alumna de pràctiques del Màster d’Educació Secundària, Alicia Ramirez Villagrasa , i del artista, cineasta i arterapeuta, Emilio Martí López, així com el recolçament del professorat i de l’equip directiu del centre.