25 de novembre a l’IES Leopoldo Querol

Un any més, la Comunitat Educativa de l’IES Leopoldo Querol ha preparat nombroses activitats per commemorar el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

La campanya Alça el vol, coeducant 25 N ha desenvolupat, durant tot el mes de novembre, diferents tasques de sensibilització i conscienciació entre l’alumnat de l’Institut amb l’objectiu de dotar d’estratègies que permetin detectar actituds i conductes sexistes contra les dones i xiquetes, i poder conèixer els diferents organismes, associacions i protocols de prevenció contra aquest tipus de violència.

Algunes de les activitats realitzades al centre són:

Retallada de samarretes amb missatges que decoren diverses columnes de

l’Institut.

– Preparació de cartolines, murals i cartells.

– Contínues Activitats de conscienciació a les hores de Tutoria sobre :

noves masculinitats, jocs, curtmetratges, debats a partir del llibre i conferències de Marina Marroquí.

– Confecció d’un gran photocall, on s’inclouen alguns missatges reivindicatius escrits diferents idiomes.

– Visites durant les Tutories a les exposicions fotogràfiques de l’institut.

Investigació d’associacions relacionades amb la violència contra la dona.

Activitats d’ampliació del coneixement de la tipologia de la violència: sexual, vicària, econòmica, física…

– Participació en concursos de microrelats.

Foment del llenguatge inclusiu i denúncia de micromasclismes.

Actualment, la violència contra les dones i xiquetes és una de les violacions de drets humans més devastadores del món. Gràcies a la realització d’aquestes i més activitats, a l’IES Leopoldo Querol hem creat un espai de seguretat, confiança i compromís entre tot el professorat i l’alumnat.

Ajudem a prevenir la violència contra la dona a través de la cultura de la pau !