Pilota Valenciana als carrers de Vinaròs

El passat dia 17 de novembre des del departament d’Educació Física de l’IES Leopoldo Querol, es va organitzar una activitat de “pilota al carrer” on l’alumnat de tercer de l’ESO va jugar en alguns carrers del poble a diferents modalitats de pilota valenciana: pilota blanca, raspall, escala i corda i onewall. La pilota valenciana és un bé de interés cultural inmaterial ja que s’h reconegunt com a esport autocton de la Comunitat; aquesta singularitat s’inclós dins de la legislació educativa vigent sent la pilota valenciana un contingut prescriptiu. Més de 100 alumnes van participar en aquesta activitat esportiva en l’espai públic on també vam poder reflexionar sobre com s’han transformat les maneres de jugar dels xiquets i xiquetes, i com s’han anat perdent progressivament espais per a realitzar i viure les seues manifestacions lúdiques.