I ÀGORA BIOLÓGIKA RADICAL TERRESTRE

L’IES La Mola participa en la I Àgora BioLógika Radical Terrestre, continuació del projecte reconegut amb l’XI Premi Nacional d’EpD 

L’IES La Mola va participar dijous passat 31 de març en la I Àgora BioLógika Radical Terrestre, un joc de simulació que serveix com a estratègia d’aprenentatge crític, vivencial i emancipador

i que forma part del projecte Obrim. En l’Àgora es van trobar sis centres educatius que havien investigat temàtiques vinculades a la salut biopsicosocial, l’ecofeminismo i la crisi planetària, es va reunir el material elaborat, diaris de vides de personatges històrics i actuals i diaris d’animals extraterrestres que estan investigant el planeta Terra. L’activitat es va realitzar al Parc Viriato gràcies a la col·laboració de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Novelda.

Aquesta activitat es troba emmarcada dins del projecte que ha fet mereixedor a l’IES La Mola en el 2019 del Premi Nacional d’Educació per al Desenvolupament Vicente Ferrer. Enguany s’ha publicat la memòria en la qual s’explica el projecte ‘I Congrés Internacional Intertemporal sobre Recursos, Conflictes i Migracions’, un joc de simulació en el qual estudiants del centre es posen en la pell de personatges com Neus Català, supervivent del camp de concentració de Ravensbrück i Franz Ronsenbach, supervivent de l’Holocaust gitano. Es pot consultar la publicació del Ministeri d’Educació i l’AECID en la qual es recopilen les bones pràctiques premiades en:https://sede.educacion.gob.es/publiventa/buenas-practicas-en-educacion-para-la-ciudadania-global-xi-edicion-premio-nacional-de-educacion-para-el-desarrollo-vicente-ferrer/derechos-humanos-proteccion-del-medio-ambiente/25683

En la I Àgora BioLógika Radical Terrestre, estudiants de batxillerat han continuat investigant conflictes i migracions pròximes i llunyanes. Han elaborat diaris de vida de diversos personatges, entre altres, Francisco Boix (supervivent de Mauthausen), Rosa Mas Verdú i Victor Hortes (vinculats a la localitat i represaliats del franquisme), treballant d’aquesta manera la memòria històrica. A part, entre els cinquanta diaris de vida elaborats en l’IES La Mola, hi ha personatges vinculats a diversos conflictes i a la salut biopsicosocial. Els diaris viatjaran en maletes formant part d’una exposició col·lectiva itinerant que passarà pels diversos centres participants. El material audiovisual es pot veure en:https://fanxtics.wordpress.com/2022/04/01/2413/

La I Àgora BioLógika Radical Terrestre forma part del projecte CultiVerso de SembriPensantes, teixint consciència cap a una educació per a la justícia global que ha sigut reconegut aquest curs pel programa d’Agrupacions Educatives per part del Ministeri d’Educació.

L’alumnat participant en la trobada del passat 31 de març ha avaluat les diverses activitats de manera positiva:”Va ser una manera de treballar nova, aprendre ha sigut genial ja que entre elles ha sigut interactuar, actuar , pensar en col·lectiu.” ”M’ha semblat una activitat molt necessària ja que tractava temes i valors per a canviar el món.” ”Posar-te en la pell de l’altre és un repte preciós.” ” He aprés a ser conscient dels problemes de la societat i a més a obrir-me a conéixer noves persona.” “ Els estudiants units per a canviar la humanitat.”