ABP 2019-20

Postremines del món

[Publicació]

Si d’alguna cosa no se’ns pot acusar a la gent del Coromines és de no ser inquiets. Després de diversos cursos i jornades de formació, ens vam vore amb esperit de tirar endavant i aquest curs que ara agonitza (mai millor dit), uns quants departaments en vam llençar a treballar per projectes interdisciplinaris amb el nou alumnat de primer d’ESO.

El primer projecte va consistir amb un receptari de postres de diferents nacionalitats. A poc a poc, es van anar creant les expectatives d’allò que volíem aconseguir: un treball cooperatiu en què l’alumnat fora el protagonista i guia de l’ensenyament i els docents uns incondicionals acompanyants.

No podem estar més contents. La implicació de les famílies, la participació dels centres de primària del poble, la col·laboració d’especialistes en gastronomia, en maquetació, editors de llibres... I un resultat que ens va omplir a tots d’il·lusió i ganes de seguir endavant.

Els «Postremines del món» van esdevindre un èxit amb una presentació digníssima. Desitgem només que el proper curs comence amb tota la normalitat i poder així continuar amb aquestes iniciatives. Per part del professorat no quedarà ja que enguany mateix més de vint professors de gairebé tots els departaments continuen formant-se en aquestes metodologies que ens duran a a aconseguir uns futur ciutadans formats no només en continguts sinó ben especialment en valors humans.

No em sorollmines!!

[Blog]

Durant el segon trimestre del curs, l’alumnat de 1r d’ESO del nostre centre s’ha embarcat en la investigació de la contaminació acústica dintre dels treballs per projectes que enguany encetem a l’IES Joan Coromines com a innovació educativa. Aquest l’hem anomenat “No em sorollmines”. Han pogut conèixer i estudiar els diferents paràmetres i eines de mesura del so, com la contaminació acústica afecta la vida de les persones i, el més important de tot, què podem fer per evitar el soroll en excés i millorar la convivència en el nostre entorn.

Per poder-ho fer correctament, el tècnic de l’Ajuntament de Benicarló, Sergio Cardà, i dos agents de la Policia Local, Javier Sospedra i Miguel Ángel Naranjo, van acceptar gratament la invitació, i vam poder gaudir d’una excepcional conferència sobre la normativa local i les diferents actuacions que es duen a terme des del consistori al respecte.

En completar aquesta primera fase de recerca d’informació, l’alumnat es va ficar mans a l’obra per crear una campanya publicitària de conscienciació amb l’eslògan “Si controles el soroll, vius millor”. Però per poder-la fer adequadament vam demanar l’ajuda de Jesús Maestro, periodista de la Cadena Ser i de les revistes Set dies i La veu. Gràcies a les seues orientacions tot el treball els va resultar molt més fàcil.

Aquestes i moltes altres coses que van aprendre durant el projecte les volíem mostrar als companys i companyes de centre i als familiars el dilluns 16 de març, però l’entrada en vigor de l’estat d’alarma no ho va permetre. Tot i això, alumnat i professorat contents i orgullosos d’haver fet una feina ben feta!!