PROJECTE ERASMUS+: ” AGIR POUR LE BIEN-ÊTRE”

Visita al SCHENGEN-LYZEUM a Perl del 24 al 28 de març de 2025.

Durant l’última setmana de març, alumnat de 1r de batxillerat del nostre centre, acompanyat per dues professores, ha participat en una visita Erasmus a la ciutat alemanya de Perl. Dins del marc dels projectes Erasmus+, es tracta d’una mobilitat d’alumnat de diferents països que cursa la matèria de francès. Representants de França, Portugal, Itàlia i Espanya visiten aquest centre que es troba en la frontera de tres països i just al costat del poble de Schengen. Els participants han tingut el privilegi de visitar el museu on es troben custodiats els documents que van donar origen a la Unió Europea.

Agir pour le bien-être” és un projecte que busca fer reflexionar, prendre consciència i trobar eines per a millorar la salut física, psíquica, personal, cultural, …. dins de l’àmbit de l’escola. El centre acollidor ha programat una sèrie d’activitats al voltant del greu problema de l’assetjament escolar. Durant tota la setmana, l’alumnat ha reflexionat i treballat per a trobar solucions i proposar actuacions.

En primer lloc, l’alumnat de cada país va mostrar a la resta de companys el vídeo creat per tal de presentar cada escola a la resta de participants i a continuació es van dur a terme les exposicions dels resultats de les enquestes sobre l’assetjament escolar. A través d’aquestes activitats, l’alumnat desenvolupa les competències numèriques ( elaborar enquestes online i la presentació en format digital i edició de vídeo ), competències lingüístiques i el seu saber-fer i saber-ser ( realitzar una presentació en llengua estrangera davant d’un públic internacional ).

Al llarg de la setmana, diferents tallers i activitats han estat programats, com ara, treballs en grups internacionals per tal d’investigar sobre el tema de l’assetjament i la creació de cartells. Després, l’alumnat ha realitzat jocs de prevenció per a abordar el fenomen d’una forma més pràctica. I finalment, han creat pel·lícules sobre els resultats d’aquest taller.

L’activitat física i esportiva és un element essencial per al benestar personal. Els estudiants han descobert en un taller pràctic la capoeira, dansa incloent tècniques d’arts marcials i que ajuda en el desenrotllament de l’autoconsciència i l’autocontrol. Aquesta activitat física organitzada com a pràctica de mindfulness ensenya els estudiants autocontrol y control emocional.

Un altre taller molt apreciat per l’alumnat ha estat la preparació de plats regionals en les cuines de l’escola acollidora on han aprés els conceptes bàsics de la cuina, així com el treball en equip que requereix organització i coordinació.

Al mateix temps, una part de l’alumnat posava en pràctica les seues habilitats manuals participant en un taller de fang, on han mostrat les seues destreses artístiques, socials i lingüístiques.

A banda d’aquests tallers pràctics al voltant del tema del projecte, s’han organitzat activitats més culturals i enfocades al descobriment de la Unió Europa i la presa de consciència de què és ser un ciutadà europeu. L’alumnat ha visitat el Parlament Europeu que té seu a Luxemburg i l’exposició “Europe Experience” i allí ha participat en un joc pedagògic per tal de mostrar els seus coneixements sobre la Unió Europea i els països que la formen.
A més a més, l’alumnat agrupat en grups internacionals, ha participat en una gincana per la frontera dels tres països ( França, Luxemburg, Alemanya) que tenia la meta al museu Schengen.

Els representants de l’IES JAUME I durant la visita du Grund de la ciutat de Luxemburg. Es tracta de la ciutat baixa fortificada, considerat patrimoni cultural i arquitectònic mundial. És de segur, un dels barris més bonics de Luxemburg.

Tots els participants han gaudit d’ una excursió a la vieille-ville de Luxemburg que està classificada Patrimoni mundial de l’UNESCO.

Per altra banda, s’ha volgut mostrar a l’alumnat la història de la industria de la mineria i dels grans forns i per això s’ha visitat el “MINETT”, una regió al sud de Luxemburg i cor industrial del país al segle XIX. Allí, s’ha organitzat una visita guiada del museu Nacional de les Mines de ferro de Rumelange i, més tard, la visita dels Alts-Forns d’Esch-Belval.

La visita ha estat molt positiva i els coordinadors de cada centre, ja estan preparant un pròxim projecte per tal de continuar enfortint les relacions entre les escoles participants.

https://www.schengenlyzeum.eu/

https://esjea.edu.azores.gov.pt/

https://victor-duruy.mon-ent-occitanie.fr/

https://www.casimiri.edu.it/

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies