PROJECTE ERASMUS: VISITA A ONTINYENT

Els nostres socis de Luxemburg, Portugal i Canàries han estat al nostre centre la setmana del 21 al 25 de novembre.

DILLUNS 21
El primer dia de la setmana, hem fet una eixida a València, on els alumnes en grups multiculturals han hagut de fer ells sols un recorregut de descobriment a través d’una gimcana preparada pels professors d’història, llatí i francès del centre. L’alumnat havia de posar-se en la pell d’un detectiu i trobar la solució a les qüestions presentades en l’aplicació GENIALLY. A més de treballar les competències lingüístiques en llengües francesa i anglesa, l’alumnat ha hagut de treballar la competència social a l’haver de relacionar-se amb companys d’altres països als que acabaven de conèixer.
ALUMNES DURANT LA VISITA A VALÈNCIA
PROFESSORS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE ERASMUS.
DIMARTS 22
Benvinguda i presentació del centre. Els alumnes en grups multiculturals han visitat el centre i han tractat de buscar les diferències arquitectòniques i de la vida quotidiana al centre…. entre les diferents escoles.
Al llarg del matí l’alumnat ha fet la presentació emprant eines digitals com power-point, Genially, Canvas… de l’escola i de la gastronomia de la regió.

PRESENTACIÓ DE L’IES JAUME I
DIMECRES 23
La primera activitat del dia ha estat el treball de disseny del LOGO del projecte. Els alumnes han realitzat diverses propostes utilitzant les tauletes del centre. Cada escola seleccionarà un disseny i posteriorment, l’alumnat i el professorat de totes les escoles triaran el LOGO definitiu del projecte.

Hort ecològic. Alqueries de Reig
L’alumnat  i els professorat han fet una excursió per tal de visitar un hort ecològic de la ciutat. Els responsables de l’hort ens han mostrat els tipus de cultius ecològics que es desenvolupen en els seus camps, les formes de treballar la terra de manera tradicional, l’ús de fertilitzants naturals…. Potser esta visita ajudarà a fomentar el consum responsable i de productes de proximitat.

ALUMNAT APRENENT A UTILITZAR PADLET PER A DUR A TERME EL QUADERN DE BITÀCOLA.

DIJOUS 24

Presentació oral dels resultats de les enquestes realitzades a cada escola sobre els hàbits alimentaris entre els joves del cada centre. Les escoles que no van poder viatjar a Ontinyent, van dur a terme la seua presentació via online.  En acabar les presentacions dels resultats, l’alumnat va encetar un debat sobre els hàbits alimentaris de cada país.

Sopar de germanor preparat per les famílies locals que han acollit l’alumnat europeu. Donat que el tema central del nostre projecte és l’alimentació saludable  i el consum responsable, les famílies han preparat plats típics de la tradició gastronòmica local emprant productes de proximitat i cuinats de manera saludable.
Tant l’alumnat com les famílies i el professorat han gaudit d’uns moments de germanor i els més joves han acabat al pati del centre ballant música representativa de cada país.
SOPAR OFERIT PELS PARES DE L’IES JAUME I

DIVENDRES 25

DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.
El centre ha preparat uns actes per a denunciar la situació de violència i discriminació que viuen moltes dones.
Es va preparar un manifest en les diferents llengües de l’alumnat participant en el projecte ERASMUS ( valencià, castellà, portugués, francés i luxemburgés ). Una professora del centre educatiu de Canàries va llegir un poema i finalment vam tancar l’acte amb la cançó EXPREMEDORS de la Fúmiga i un ball de tot l’alumnat participant en el projecte.

Pou Clar.
Posteriorment, el conjunt d’alumnes participants al projecte acompanyats pels professors responsables, han dut a terme una caminada fins al paratge natural del POU CLAR. L’exercici físic està directament lligat amb l’alimentació saludable i el medi ambient. L’activitat pretén inculcar als alumnes la cultura de l’esforç físic, el respecte al medi ambient i l’alimentació saludable.
CAMINADA AL POU CLAR
ALUMNAT AL POU CLAR